Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tasavvufun Temel Kaynakları | TİB5014 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Eyüp İNCE |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Nuran DÖNER |
Amaç |
Tasavvuf ilminin temel kaynakları hakkında bilgi edinmek ve çağdaş literatür bilgisi edinmek. |
Ders İçeriği |
Tasavvufun bir ilim olarak ortaya çıkışı, Tasavvuf tarihinin temel kaynaklarına bir bakış Zühd döneminde telif edilen eserler, örnek metin İlk dönem tasavvuf kaynakları, örnek metin Tasavvuf ilmini izah eden eserler, örnek metin İşari tefsirler, örnek metin Tarikatlar döneminde yazılan tabakat kitapları, örnek metin Adab kitapları, örnek metin Menakıbnameler, örnek metin Son dönemde yazılan genel ansiklopedik eserler, örnek metin Bir tarikatı ele alan eserler, örnek metin Silsile ve tekke mecmuaları, örnek metin Tasavvuf ıstılahlarını ele alan eserler, örnek metin Mutasavvıfları ele alan ensab kitapları, örnek metin Çağdaş bilimsel yayınlar |
Ders Kaynakları |
Ethem Cebecioğlu, Tasavvuf Klasikleri, İst. 2010
2. Mustafa Aşkar, Tasavvuf Tarihi Literatürü, İz yayıncılık, İst. 2006. Mustafa Kara, Tekke Eğitimi ve Literatürü, Türkiye Araştırmaları Literatür Dergisi, 2008, cilt: VI, sayı: 12 [Türk Eğitim Tarihi], s. 107-138 Mustafa Kara, XIV. ve XV. Yüzyıllarda Osmanlı Toplumunu Besleyen Türkçe Kitaplar, İslâmî Araştırmalar, 1999, cilt: XII, sayı: 2, s. 130-148 Süleyman Uludağ, Osmanlı Dönemi Tasavvuf Düşüncesinin Temel Kaynakları. Mustafa Kara, Tasavvuf Istılahlarına Dair Kitaplar. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 10 |
Ödev 2 | 10 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 6 | 14 | 84 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 20 | 1 | 20 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 36 | 1 | 36 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 192 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,53 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tasavvufun bir ilim olarak ortaya çıkışı, Tasavvuf tarihinin temel kaynaklarına bir bakış | Gösterim |
2 | Zühd döneminde telif edilen eserler, örnek metin | Gösterim |
3 | İlk dönem tasavvuf kaynakları, örnek metin | Gösterim |
4 | Tasavvuf ilmini izah eden eserler, örnek metin | Gösterim |
5 | İşari tefsirler, örnek metin | Gösterim |
6 | Tarikatlar döneminde yazılan tabakat kitapları, örnek metin | Gösterim |
7 | Adab kitapları, örnek metin | Gösterim |
8 | Menakıbnameler, örnek metin | Gösterim |
9 | Bir tarikatı ele alan eserler, örnek metin | Gösterim |
10 | Silsile ve tekke mecmuaları, örnek metin | Gösterim |
11 | Tasavvuf ıstılahlarını ele alan eserler, örnek metin | Gösterim |
12 | Mutasavvıfları ele alan ensab kitapları, örnek metin | Gösterim |
13 | Son dönemde yazılan genel ansiklopedik eserler, örnek metin | Gösterim |
14 | Çağdaş bilimsel yayınlar | Gösterim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tasavvufun Temel Kaynaklarını Öğrenir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tasavvufun Temel Kaynaklarını Öğrenir | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 |