Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kur’an ve Sosyal Problemler | TİB5017 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Osman KABAKÇILI |
Ders Veren | |
Amaç |
Kur’anda’ki ayetlerin sosyal konularla bağlantısını kurmak, toplumun ahlaki ve manevi değerlerinin anlaşılmasına katkı sağlamak. |
Ders İçeriği |
Günümüz sosyal problemlerinin çözülmesinde, Kur’an ayetlerinden ilgili olanların yorumlanması yaptırılır. |
Ders Kaynakları |
Kur’ân-ı Kerîm,
Kurtubî el-Cami’u li Ahkami’l-Kur’an Elmalılı, Hak Dini Kur’an Dili SÜleyman Ateş, Çağdaş Kur’an Tefsiri |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 30 | 1 | 30 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 25 | 1 | 25 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 25 | 1 | 25 |
Final | Final | 30 | 1 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 194 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,61 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Namaz ve cemaatle namaz meselesi | Tartışmalı Ders |
2 | Cuma namazıyla ilgili ayetler | Tartışmalı Ders |
3 | Zekatla ilgili ayatlerin sosyal açıdan analizi | Tartışmalı Ders |
4 | Karzı hasenle ilgili ayetlerin sosyal açıdan analizi | Tartışmalı Ders |
5 | Evlenme ve nikahla ilgili ayetlerin sosyal açıdan analizi | Tartışmalı Ders |
6 | Boşanma ve talakla ilgili ayetlerin sosyal açıdan analizi | Tartışmalı Ders |
7 | Kız ve erkek çocuklarla ilgili ayetlerin analizi | Tartışmalı Ders |
8 | Ara sınav | Tartışmalı Ders |
9 | Harut ve Marut Kıssasının analiz | Tartışmalı Ders |
10 | Aileyle ilgili ayetlerin analizi | Tartışmalı Ders |
11 | Hz. Adem ve Havva Kıssasının sosyal açıdan analizi | Tartışmalı Ders |
12 | Hz. Musa kıssasının sosyal açıdan analizi | Tartışmalı Ders |
13 | Hz. Şuayb kıssasının sosyal açıdan analizi | Tartışmalı Ders |
14 | Hz. Musa ve Hızır kıssasının sosyal açıdan analizi | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Toplumsal konuları ayetler bağlamında değerlendirir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Ayetlerin tefsirlerdeki yorumlarını analiz eder | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Ayetleri günümüz şartları açısından değerlendirir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Ayetlerin manevi içeriğini destekleyen diğer ayetlerle olan irtibatını kurar | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Ayetler bağlamında sosyal problemlerin çözümüne yönelik öneriler getirir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Toplumsal konuları ayetler bağlamında değerlendirir | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |
Ayetlerin tefsirlerdeki yorumlarını analiz eder | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |
Ayetleri günümüz şartları açısından değerlendirir | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |
Ayetlerin manevi içeriğini destekleyen diğer ayetlerle olan irtibatını kurar | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |
Ayetler bağlamında sosyal problemlerin çözümüne yönelik öneriler getirir | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |