Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kur’ân Belagatı I | TİB5022 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders belirlenen kitap ve makaleler okutularak ve müzakere edilerek işlenir. |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi İrfan KAYA |
Ders Veren | |
Amaç |
Kur'ân-ı Kerim'in i'câzı ve teorileri hakkında bilgi sahibi olur. Kur'ân'ın belagat inceliklerini meani ilmi çerçevesinde kavrar. |
Ders İçeriği |
Kur'ân'ın mucizeliği yönünde tarihsel süreç içerisinde ortaya atılmış teorilerin değerlendirilmesi. Kur'ân'ın eşsiz belagatının meani ilmi çerçevesinde örnekleri. |
Ders Kaynakları |
Min Belâğati'l-Kur'ân-Ahmed Bedevi
Vücuh min i'câzi'l-Qur'an-Mustafa Debbâğ |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kur'ân-ı Kerim'in mucizeliği ve Araplara meydan okuması. | Tartışmalı Ders |
2 | Kur'ân-ı Kerim'in mucizeliği hususunda ortaya atılan teoriler. Sarfe nazariyesi ve değerlendirmesi. | Tartışmalı Ders |
3 | Kur'ân'ın i'cazını ele alan literatürün tanıtılması. Sarfe dışındaki diğer i'caz nazariyeleri. | Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
4 | Nazım nazariyesi ve Abdülkâhir Cürcani'nin eserlerinin tanıtılması. | |
5 | Günümüzde kaleme alınan eserlerde i'caz teorileri. | Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
6 | Kur'ân'ın kelime seçimindeki ve fasılalarındaki belagat inceliklerinin ele alınması. | Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
7 | Kur'ân'ın takdim-te'hir, hazf-zikr ve marife-nekre kullanımlarındaki belagat incelikleri. | Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
8 | Kur'ân belagatının isim ve fiil cümleleri bağlamında ele alınması. | Tartışmalı Ders Grup Çalışması |
9 | Kur'ân'da kullanılan müfret, tesniye ve cemi kelimelerin belagat açısından ele alınması. | Tartışmalı Ders |
10 | Kur'ân'da kullanılan müzekker ve müennes kelimelerin belagat açısından ele alınması. | Tartışmalı Ders |
11 | Kur'ân belagatının kasr üslubu bağlamında incelenmesi. | Tartışmalı Ders |
12 | Kur'ân'da kullanılan îcâz, ıtnâb ve müsavata dair belagat inceliklerinin incelenmesi. | Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması |
13 | Kur'ân belagatının inşa cümleleri bağlamında incelenmesi. | Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması |
14 | Kur'ân belagatının fasıl ve vasıl cümleleri bağlamında incelenmesi. | Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kur'ân'ın mucizeliği ile ilgili fikirleri tanır. | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Kur'ân belagatı ile ilgili bilgi sahibi olur. | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Belagat ilminin meani kısmıyla ilgili öğrendiği konuları Kur'an'a uygular. | Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kur'ân'ın mucizeliği ile ilgili fikirleri tanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kur'ân belagatı ile ilgili bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Belagat ilminin meani kısmıyla ilgili öğrendiği konuları Kur'an'a uygular. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |