EN
  • Anasayfa
  • TİB5025 Ana Akım İslam (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
TİB5025 - Ana Akım İslam
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Ana Akım İslam TİB5025 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Arş. Gör. Dr. Muhammet YURTKURAN
Ders Veren
Amaç

Bu dersin genel amacı; Sünnî anlayışın tarihçesi ve görüşleri hakkında öğrencilere bilgi vermektir.

Ders İçeriği

Ehl-i Sünnet mezhepleri ve görüşlerine değinilecektir.

Ders Kaynakları Kelam El Kitabı. Ed. Şaban Ali Düzgün. (Ankara: Grafiker Yayınları, 2008).
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 İtikadi mezheplerin oluşumu
2 Ehl-i Sünnet mezhebinin oluşmasına öncülük eden şahsiyetler
3 İmamı Azam ve itikadi görüşleri
4 Selefiyye mezhebi
5 Eşariyye mezhebi
6 Matürîdîyye mezhebi
7 Müteahhirin dönem kelamı
8 İmam Gazalî ve Fahreddin er-Râzî
9 Ehli hadisin kelama yönelik eleştirileri
10 Sünnî anlayışla Mutezîli anlayış arasındaki tartışmalı konular
11 Kelam İlminde Varlık
12 Kelam İlminde Bilgi
13 Kader Meselesi
14 İyilik ve Kötülük Meselesi
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Sünni kelamın varlık ve bilgi anlayışını öğrenir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Ana akım İslami mezhepleri tanır. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Temel tartışma konularını bilir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Sünni kelama yönelik eleştirilerden haberdar olur. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Günümüzde yapılan tartışmalardan haberdar olur. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Sünni kelamın varlık ve bilgi anlayışını öğrenir. - - - - - - - - - - - -
Ana akım İslami mezhepleri tanır. - - - - - - - - - - - -
Temel tartışma konularını bilir. - - - - - - - - - - - -
Sünni kelama yönelik eleştirilerden haberdar olur. - - - - - - - - - - - -
Günümüzde yapılan tartışmalardan haberdar olur. - - - - - - - - - - - -