Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Hadis Usulü Metinleri II | TİB5033 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Fatma AYDIN |
Ders Veren | |
Amaç |
Ravi ve riyayeti tanımlarken kullanılan kavramların tanıtılması ve bu kavramların tarih boyunca gelişim aşamalarının tespit edilmesi amaçlanmaktadır. Ayrıca, hadislerin aktarılmasında kullanılan tahammül ve eda lafızlarının tanıtılması da bu dersin gayeleri arasındadır. |
Ders İçeriği |
Rivayetlerin kaynağı bakımından taksimi, Sıhhat bakımından taksimi, İsnad sayısına göre taksimi. |
Ders Kaynakları |
1-El-Kifaye Fî Ma'rifeti İlmi Usuli'r-Rivaye /Hatîb el-Bağdâdî 2- Yeni Hadis Usûlü / Dr. Mahmud Tahhân 3- Hadis Usûlü / Dr. Fatma Aydın ve diğerleri...
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 6 | 14 | 84 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 15 | 1 | 15 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 30 | 1 | 30 |
Final | Final | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 191 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,49 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Hadiste râvi-hoca ilişkisi | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Grup Çalışması Sözlü |
2 | Hadislerin mana ile rivayeti konusu | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Grup Çalışması Sözlü |
3 | Hadiste mütabaat ve şevahit konusu | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Grup Çalışması Sözlü |
4 | Hadiste "Ziyâdetü's-Sika" konusu | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Grup Çalışması Sözlü |
5 | Hadiste idrâc konusu | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Grup Çalışması Sözlü |
6 | Hadiste tedlîs konusu | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Grup Çalışması Sözlü |
7 | Hadiste "tashîf" ve "lahn" konusu | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Grup Çalışması Sözlü |
8 | Hadis nüshalarının mukabelesi | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Grup Çalışması Sözlü |
9 | Hadiste "şaz" konusu | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Grup Çalışması Sözlü |
10 | Hadiste "ızdırâb" meselesi | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Grup Çalışması Sözlü |
11 | Hadiste "teferrüd" meselesi | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Grup Çalışması Sözlü |
12 | Hadiste irsâl konusu | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Grup Çalışması Sözlü |
13 | Hadis ravisinin ihtilatı konusu | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Grup Çalışması Sözlü |
14 | Ravinin cehaleti konusu | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Grup Çalışması Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Ravi ve rivayete dair kavramları tanıma ve tarih boyunca bu kavramların gelişmesinde etkili olan faktörleri görme. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Hadis meclislerini tanıma ve ravi faktörünün hadis rivayetine etkisini görme. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ravi ve rivayete dair kavramları tanıma ve tarih boyunca bu kavramların gelişmesinde etkili olan faktörleri görme. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Hadis meclislerini tanıma ve ravi faktörünün hadis rivayetine etkisini görme. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |