Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Klasik Fıkıh Metinleri | TİB5038 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Bayram DEMİR |
Ders Veren | |
Amaç |
Terminoloji ve metin özellikleri itibarıyla farklı mezheplere ait fıkıh metinlerini anlama kabiliyetinin geliştirilmesi |
Ders İçeriği |
Belirli bir konu (Şuf'a) etrafında oluşturulan Hanefi, Maliki, Şafii ve Hanbeli mezhebine ait klasik fıkıh metinleri |
Ders Kaynakları |
Serahsi,Ebu Bekr Muhammed b. Ebi Sehl, el-Mebsut, Beyrut,1978; Nevevi, Ebu Zekeriyya Yahya b. Şeref, el-Minhac (Muhammed eş-Şirbini’nin Muğni’l-Muhtac ila Marifeti Meani’l-Elfazi’l-Minhac isimli şerhle basılmış) , Mısır, 1958; İbn Kudame, Abdullah b. Ahmed b. Muhammed, el-Muğni, Beyrut, ts; İbn Rüşd, Muhammed b. Ahmed, Bidayetü'l-Müctehid ve Nihayetü'l-Muktesıt, Beyrut, 1985
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 20 | 1 | 20 |
Final | Final | 40 | 1 | 40 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 192 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,53 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Hanefi mezhebine ait fıkıh metinleri | Tartışmalı Ders |
1 | Hanefi mezhebine ait fıkıh metinleri | Tartışmalı Ders |
1 | Hanefi mezhebine ait fıkıh metinleri | Tartışmalı Ders |
1 | Hanefi mezhebine ait fıkıh metinleri | Tartışmalı Ders |
5 | Şafi'î mezhebine ait fıkıh metinleri | Ders |
5 | Şafi'î mezhebine ait fıkıh metinleri | Ders |
5 | Şafi'î mezhebine ait fıkıh metinleri | Ders |
5 | Şafi'î mezhebine ait fıkıh metinleri | Ders |
9 | Maliki mezhebine ait fıkıh metinleri | Ders |
9 | Maliki mezhebine ait fıkıh metinleri | Ders |
9 | Maliki mezhebine ait fıkıh metinleri | Ders |
9 | Maliki mezhebine ait fıkıh metinleri | Ders |
13 | Hanbeli mezhebine ait fıkıh metinleri | Ders |
13 | Hanbeli mezhebine ait fıkıh metinleri | Ders |
13 | Hanbeli mezhebine ait fıkıh metinleri | Ders |
13 | Hanbeli mezhebine ait fıkıh metinleri | Ders |
17 | Okunan metinlerle ilgili değerlendirme | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Klasik metinleri anlar ve tercüme eder | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Fıkıh terminolojisini öğrenir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Mezheplerin hükümleri elde ederken başvurdukları kaynak ve metodolojiyi kavrar | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Klasik metinleri anlar ve tercüme eder | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |
Fıkıh terminolojisini öğrenir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |
Mezheplerin hükümleri elde ederken başvurdukları kaynak ve metodolojiyi kavrar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |