Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Arap Zühd ve Hikmet Şairleri | TİB5040 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Adnan ARSLAN |
Ders Veren | Doç. Dr. Adnan ARSLAN |
Amaç |
Bu derste Arap dilinde önemli bir tema olan zühd ve hikmet şairlerinin şiirlerinin incelenmesi, edebi zevkin kazanılması ve bu iki tema hakkında genel bir bilgi sahibi olunması amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Abbasi dönemi şiirine damgasını vuran zühd ve edebiyat temasında öne çıkan Ebu'l-Atahiye, Mahmud Verrâk vb. şairlerin zühd ve hikmet içerikli şiirlerinin biçim ve içerik bakımından incelemesi yapılır. Bu tür şiirlerin kaleme alınmasındaki tarihi ve felsefi arka planın üzerinde durulur. |
Ders Kaynakları |
Ahmed Bedewi, Arap edebiyatı,
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ödev 1 | 25 |
Ödev 2 | 25 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 6 | 14 | 84 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 10 | 5 | 50 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 10 | 1 | 10 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 184 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,22 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tasavvufi Şiir | Tartışmalı Ders |
2 | Zühd Şiiri | Tartışmalı Ders |
3 | Hikmet Şiiri | Tartışmalı Ders |
4 | Ebu'l-Atâhiye ve Şiiri | Tartışmalı Ders |
4 | Ebu'l-Atâhiye ve Şiiri | Tartışmalı Ders |
6 | Mahmûd Verrâk ve Şiiri | Tartışmalı Ders |
6 | Mahmûd Verrâk ve Şiiri | Tartışmalı Ders |
8 | Ebû Nuvâs ve Zühd Şiiri | Tartışmalı Ders |
8 | Ebû Nuvâs ve Zühd Şiiri | Tartışmalı Ders |
10 | Zühd Şiirinde Belli Akımlar | Tartışmalı Ders |
11 | Hikmet Şiirinde Belli Akımlar | Tartışmalı Ders |
12 | Modern Arap Şiirinde Zühd | Tartışmalı Ders |
13 | Modern Arap Şiirinde Hikmet | Tartışmalı Ders |
14 | Cahiliye Şiirinde Hikmet | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Arap zühd şairlerini tanır. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Arap hikmet şairlerini tanır. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Arap edebiyatında zühd ve hikmet akımları hakkında bilgi sahibi olur. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Arap zühd şiirlerini okuyarak manevi huzura ulaşır. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Hikmet şiirlerinden edindiği ibret ve dersler ile hayat tecrübesi sahibi olur. Hayata ve olaylara olumlu bakmayı öğrenir. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Arap zühd şairlerini tanır. | 5 | 4 | 3 | - | 5 | 5 | - | - | 3 | - | - | 2 |
Arap hikmet şairlerini tanır. | 3 | 2 | 2 | - | 3 | 5 | - | - | 2 | - | - | 1 |
Arap edebiyatında zühd ve hikmet akımları hakkında bilgi sahibi olur. | 3 | 2 | 2 | - | 3 | 2 | - | - | 2 | - | - | 1 |
Arap zühd şiirlerini okuyarak manevi huzura ulaşır. | 3 | 2 | 2 | - | 3 | 2 | - | - | 2 | - | - | 2 |
Hikmet şiirlerinden edindiği ibret ve dersler ile hayat tecrübesi sahibi olur. Hayata ve olaylara olumlu bakmayı öğrenir. | 3 | 2 | 1 | - | 3 | 1 | - | - | 2 | - | - | 2 |