Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İslam Hukukunda Külli Kaideler | TİB5050 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Bayram DEMİR |
Ders Veren | |
Amaç |
Fıkhın genel ilkelerini, mecellede yer alan 99 ilke çerçevesinde tanıtma ve bu ilkelere yönelik uygulama örneklerini görme. |
Ders İçeriği |
Mecelle-i Ahkam-i Adliyede yer alan 99 genel ilke tatbikatlarından örnekler verilerek tanıtılacak ve bu ilkelere yönelik istisnalara değinilecek. |
Ders Kaynakları |
Mustafa Baktır, İslâm Hukukunda Külli Kaideler
Orhan Çeker, Fıkıh Dersleri
Ahmed Ziya Efendi, İslam Hukukunun Genel İlkeleri
Ali Himmet Berki, Açıklamalı Mecelle Mecelle-i Ahkam-ı Adliyye
Mustafa Baktır, İslâm Hukukunda Külli Kaideler Orhan Çeker, Fıkıh Dersleri Ahmed Ziya Efendi, İslam Hukukunun Genel İlkeleri Ali Himmet Berki, Açıklamalı Mecelle Mecelle-i Ahkam-ı Adliyye |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 6 | 14 | 84 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 8 | 8 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 15 | 1 | 15 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 15 | 1 | 15 |
Final | Final | 30 | 1 | 30 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 196 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,69 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Genel İlkelerin Fıkıhtaki Yeri ve Önemi | Tartışmalı Ders |
2 | Genel İlke Kavramının Gelişim Süreci | Ders |
3 | Genel İlke Kavramı İle İlişkili Kavramlar | Ders |
4 | Genel İlke İle Külli Kaide ve Fıkıh Nazariyesi İlişkisi | Ders |
5 | Genel İlkelerin Tasnifi | Ders |
6 | Kaynağı Bakımından Genel İlkeler | Ders |
7 | Genel İlkelerin Mahiyeti ve Hukukî Değeri I | Ders |
8 | Genel İlkelerin Mahiyeti ve Hukukî Değeri II | Ders |
9 | Hükümlerin Tefsiri ve Tatbiki Bakımından Genel İlkeler | Ders |
10 | Genel İlkeleri Konu Alan Temel Kaynaklar | Tartışmalı Ders |
11 | İbadetlerle İlgili Genel İlkeler | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Borçlar Hukukunun Genel İlkeleri | Ders |
13 | Sorumluluk Hukukunun Genel İlkeleri | Ders |
14 | Ceza Hukukunun Genel İlkeleri | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Fıkıh genel ilkelerini tatbikatlarıyla tanır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Genel ilkeler doğrultusunda günümüz fıkıh meselelerine dair çözümler üretir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Fıkıh nosyonunu geliştirir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Fıkhın genel ilkeleriyle farklı hukuk sistemlerine ait genel ilkelerin mukayesesini yapar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Genel ilkelerin istisnalarını tanır. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Fıkıh genel ilkelerini tatbikatlarıyla tanır. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Genel ilkeler doğrultusunda günümüz fıkıh meselelerine dair çözümler üretir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Fıkıh nosyonunu geliştirir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Fıkhın genel ilkeleriyle farklı hukuk sistemlerine ait genel ilkelerin mukayesesini yapar. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Genel ilkelerin istisnalarını tanır. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Fıkıh genel ilkelerini tatbikatlarıyla tanır. | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 1 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Genel ilkeler doğrultusunda günümüz fıkıh meselelerine dair çözümler üretir. | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 1 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Fıkıh nosyonunu geliştirir. | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 1 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Fıkhın genel ilkeleriyle farklı hukuk sistemlerine ait genel ilkelerin mukayesesini yapar. | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 1 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Genel ilkelerin istisnalarını tanır. | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 1 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Fıkıh genel ilkelerini tatbikatlarıyla tanır. | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 1 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Genel ilkeler doğrultusunda günümüz fıkıh meselelerine dair çözümler üretir. | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 1 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Fıkıh nosyonunu geliştirir. | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 1 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Fıkhın genel ilkeleriyle farklı hukuk sistemlerine ait genel ilkelerin mukayesesini yapar. | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 1 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Genel ilkelerin istisnalarını tanır. | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 1 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |