Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kur’an Tarihi | TİB5055 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders anlatımı; Subhi Salih'in "Mebâhis fî Ulûmi'l-Kur'an" adlı eserinden Kur'an Tarihi ile ilgili bölümün okunması, literatür taraması, ilgili makale, kitap veya kitap bölümlerinin uygun şekilde değerlendirilmesi ve özetlenmesi şeklinde 14 hafta boyunca olacaktır. Ayrıca bir ara sınav ve bir final sınavı yapılacaktır. |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Lokman BEDİR |
Ders Veren | |
Amaç |
Kur'an'ın indiği ortamdan itibaren günümüze geliş bilgisini sağlam kaynaklardan öğrenmek. |
Ders İçeriği | |
Ders Kaynakları |
Subhi Salih "Mabahis fi Ulumi'l-Kur'an"
İsmail Cerraoğlu "Tefsir Tarihi"
Suyuti "el-İtkan"
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 14 | 56 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 6 | 14 | 84 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 12 | 1 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 198 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,76 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kur'an'ın nüzul ortamı | Tartışmalı Ders |
2 | Kur'an kelimesinin etimolojik kaynağı | Tartışmalı Ders |
3 | Kur'an'ın Hz. Peygamber döneminde yazıya geçirilmesi | |
4 | Kur'an'ın Hz. Ebubekir döneminde kitap haline getirilmesi | Tartışmalı Ders |
5 | Kur'an'ın Hz. Osman döneminde çoğaltılması | Tartışmalı Ders |
6 | Kur'an'ın kitap haline getirilmesine duyulan ihtiyaç | Tartışmalı Ders |
7 | Sahabenin Kur'an'ı ezberlemesi | Tartışmalı Ders |
8 | Çoğaltılan Kur'an'ın gönderildiği merkezler | Tartışmalı Ders |
9 | Kur'an'ın çoğaltılmasına duyulan ihtiyaç | Tartışmalı Ders |
10 | Kur'an'ın günümüze ulaşmasında kurumlar | Tartışmalı Ders |
11 | Kıraat imamlarının yararlılıkları | Tartışmalı Ders |
12 | Kur'an Tarihi literatürü | Tartışmalı Ders |
13 | Kur'an Tarihinden çıkarılacak dersler | Tartışmalı Ders |
14 | Hafızlık eğitimi | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kur'an hakkında sağlam kaynaklar aracılığıyla nüzulünden günümüze ulaşmasına kadarki süreç hakkında bilgi ve beceri kazanır | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kur'an hakkında sağlam kaynaklar aracılığıyla nüzulünden günümüze ulaşmasına kadarki süreç hakkında bilgi ve beceri kazanır | 5 | 4 | 5 | 2 | 3 | 4 | 5 | 2 | 4 | 5 | 3 | 5 |