EN
  • Anasayfa
  • TİB5058 Şerh Literatürü (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
TİB5058 - Şerh Literatürü
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Şerh Literatürü TİB5058 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi teorik
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Fatma AYDIN
Ders Veren
Amaç

Temel hadis şerhlerini tanımak ve şerh kitaplarının özellikleri üzerinde durmak, şerh metotlarını bilip değerlendirebilmek ve şerh kitaplarının mukayesesini yapmak bu dersin muhtevasını oluşturmaktadır.

Ders İçeriği

Temel hadis şerhlerini tanımak ve şerh kitaplarının özellikleri üzerinde durmak, şerh metotlarını bilip değerlendirebilmek ve şerh kitaplarının mukayesesini yapmak bu dersin muhtevasını oluşturmaktadır.

Ders Kaynakları Hadis şerh geleneği : doğuşu gelişimi ve dönüşümü / Zişan Türcan, Ankara : Türkiye Diyanet Vakfı, 2020.
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 13 39
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 13 39
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 3 13 39
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 3 13 39
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 2 4 8
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 2 3 6
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 2 3 6
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma İnceleme / Anket Çalışması 2 2 4
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Panel 2 3 6
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev 1 Ödev 1 1 1 1
Ödev 2 Ödev 2 1 1 1
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 1 1 1
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 192
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,53
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 ŞERHİN DOĞUŞU VE GELİŞİMİ Ders
2 ‘Şerh’e Çerçeve Oluşturması Bakımından ‘Tasnif’in Oluşum Süreci Ders
3 Belli Bir Kitap Üstüne Yapılan Şerh’in Ortaya Çıkışı Ders
4 Şerh Edilen Eserin Yapı ve Sistematiğinin Şerh Üzerindeki Rolü Ders
5 Fıkhî şerhler
6 Rivayetler Arası Tearuzda Başvurulan Yöntemler: Te’lif-Cem, Te’vîl, Nesh Ders
7 İSNAD VE RİCAL AĞIRLIKLI ŞERHLER Ders
8 TASAVVUFÎ ŞERHLER Ders
9 ZENGİN İÇERİKLİ ŞERHLER Ders
10 Hadis Şerhinin Hadis Sahasındaki Diğer Bilgi Alanları Arasındaki Yeri Ders
11 Tarihî Gelişim Biçim ve İçerik Bakımından Şerh ve Tefsir Faaliyetlerinin Karşılaştırılması
12 Hadis Metinlerinin İçerik Tahlili Ders
13 Hadis Metinlerini Sıhhat Yönüyle İnceleme Ders
14 hadis şerhlerinden örnekler Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Hadis şerh metotlarını öğrenir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Hadis tarihi boyunca yazılmış olan şerh kitaplarını tanır. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
hadisleri doğru anlamak için onlar üzerine yazılan şerhlere ihtiyaç duyacağını kavrar. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Hadis şerh metotlarını öğrenir. - - - - - - - - - - - -
Hadis tarihi boyunca yazılmış olan şerh kitaplarını tanır. - - - - - - - - - - - -
hadisleri doğru anlamak için onlar üzerine yazılan şerhlere ihtiyaç duyacağını kavrar. - - - - - - - - - - - -