Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Modern Arap Şiiri Tahlili | TİB5059 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Adnan ARSLAN |
Ders Veren | Doç. Dr. Adnan ARSLAN |
Amaç |
Genelde şiir, özelde modern Arap şiiri hakkında öğrenciyi bilgilendirmek. Öğrencinin edebiyata olan ilgisini artırmak. Daha doğru şiir analizi yapmasını sağlamak. |
Ders İçeriği |
Arapça şiirleri okuyup anlayabilmek için klasik dönemde yazılan şiirler yanında modern şiirlere ve modern dönemde ortaya konan eserlere de vakıf olmak gerekmektedir. Diğer dillerde de olduğu gibi Arapçada da zamanla farklı kavramlar geliştirilmiş, dilin kullanımında ve anlaşılmasında modern şiirlerin diline vakıf olma zorunluluğu ortaya çıkmıştır. Bu derste farklı alanlarda yazılmış olan modern şiirler okunarak edebi ve dilsel değerlendirmeler yapılacaktır. |
Ders Kaynakları |
Kenan Demiarayak, Arap Edebiyat Tarihi Serisi
Şevki Dayf, Arap Edebiyat Tarihi Serisi Enes Makdisi, Arap Edebiyat Tarihi Serisi |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ödev 1 | 25 |
Ödev 2 | 25 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 14 | 70 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 20 | 3 | 60 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 10 | 1 | 10 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 180 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,06 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Modern Arap Şiirine Genel Bir Bakış | Tartışmalı Ders |
2 | Filistin Direniş Şiiri | Tartışmalı Ders |
3 | Modern Mısır Şiiri Ekolleri | Tartışmalı Ders |
4 | Modern Cezayir Şairleri | Tartışmalı Ders |
5 | Modern Tunus Şairleri | Tartışmalı Ders |
6 | Modern Fas Şairleri | Tartışmalı Ders |
7 | Modern Irak Şairleri | Tartışmalı Ders |
8 | Modern Suudi Şairleri | Tartışmalı Ders |
9 | Modern Suriye Şairleri | Tartışmalı Ders |
10 | Mahmûd Derviş ve Şiirleri | Tartışmalı Ders |
11 | Mehcer Edebiyatı | Tartışmalı Ders |
12 | İliyya Ebû Mâdî ve Şiiri | Tartışmalı Ders |
13 | Halil Mutran ve Şiiri | Tartışmalı Ders |
14 | Nizar Kabbani ve Şiiri | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Cahiliye dönemi şiirini kavrar; | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Arap dünyasının önde gelen şairlerini tanır; | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Şiir okumaktan zevk alır; | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Cahiliye dönemi şiirini kavrar; | 5 | 4 | 5 | - | 3 | 5 | - | - | - | 4 | - | 3 |
Arap dünyasının önde gelen şairlerini tanır; | 5 | 4 | 5 | - | 3 | 5 | - | - | - | 3 | - | 2 |
Şiir okumaktan zevk alır; | 5 | 4 | 3 | - | 3 | 2 | - | - | - | 3 | - | 2 |