Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Klasik Tefsir Metinleri | TİB5060 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Osman KABAKÇILI |
Ders Veren | Prof. Dr. Osman KABAKÇILI |
Amaç |
İslamî ilimlerin Tefsire dair Klasik eserlerini tanır. Klasik metinleri okuma ve anlama alışkanlığını elde eder. Sünnî gelenekten gelen klasik tefsirlerin diğer mezheplerle olan tartışmalarını görüp araştırıcı bir ruhla Kur’an tefsirine dair bilgiler öğrenir. |
Ders İçeriği |
Kur’an yorumuna ait klasik metinler okunup analiz edilir. Klasik tefsir metinlerini inceleyerek yorum ve yöntem farklılıklarını sebep ve sonuçlarıyla değerlendirir. Farklı ekollere ait klasik tefsir metinlerini ileri düzeyde tanıtır. Tefsir metinlerini eleştirel okuma becerisini kazandırır. Tefsir usulü ve tefsir tarihi derslerinde öğrencinin öğrendiği teorik bilgilerin tefsir metinlerindeki pratik yansımalarını gösterip analiz ettirir. Klasik ve çağdaş tefsir metinleri arasındaki temel yaklaşım farklılıklarını kavratır. |
Ders Kaynakları |
Taberi, M. ( 1986). Câmiü'l-beyân fî tefsiri'l-Kur'ân, Beyrut: Dârü’l Ma’rife.(byy): Darü İhyai’t-Türasi’l-’Arabi,
FAHREDDİN er-RÂZÎ, MEFÂTÎHU’l-GAYB Muhammed b. Ahmed el-Kurtubî, el-CÂMİ‘ li-AHKÂMİ’l-KUR’ÂN İsmâil Hakkı Bursevî, RÛHU’l-BEYÂN |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 10 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Klasik tefsirler hakkında genel bilgi | Tartışmalı Ders |
1 | Klasik tefsirler hakkında genel bilgi | Tartışmalı Ders |
3 | Taberi tefsirinden örnek metin okumaları | Tartışmalı Ders |
3 | Taberi tefsirinden örnek metin okumaları | Tartışmalı Ders |
3 | Taberi tefsirinden örnek metin okumaları | Tartışmalı Ders |
6 | Razinin tefsirinden örnek metin okumaları | Tartışmalı Ders |
6 | Razinin tefsirinden örnek metin okumaları | Tartışmalı Ders |
6 | Razinin tefsirinden örnek metin okumaları | Tartışmalı Ders |
9 | Kurtubi'nin tefsirinden örnek metin okumaları | Tartışmalı Ders |
9 | Kurtubi'nin tefsirinden örnek metin okumaları | Tartışmalı Ders |
9 | Kurtubi'nin tefsirinden örnek metin okumaları | Tartışmalı Ders |
12 | Bursevi'nin tefsirinden örnek metin okumaları | Tartışmalı Ders |
12 | Bursevi'nin tefsirinden örnek metin okumaları | Tartışmalı Ders |
12 | Bursevi'nin tefsirinden örnek metin okumaları | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Klasik tefsirleri bilir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Klasik tefsirlerin yöntemini bilir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Klasik tefsirlerin farklılıklarını bilir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Araştırmalarında klasik tefsir metinlerden istifade edebilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Klasik tefsirleri bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Klasik tefsirlerin yöntemini bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Klasik tefsirlerin farklılıklarını bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Araştırmalarında klasik tefsir metinlerden istifade edebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |