EN
  • Anasayfa
  • TİB5064 Hadis Tarihi II (2023-2024 / . Yarıyıl)
  • EN
TİB5064 - Hadis Tarihi II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Hadis Tarihi II TİB5064 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Fatma AYDIN
Ders Veren
Amaç

Ravi, rivayet ve metnin kaynağı olan Hz. Peygamber'in hadislerine dair edebiyat ve ilimlerin tarih boyunca oluşum ve gelişim aşamalarını ele almayı amaçlar.

Ders İçeriği

Önemli Hadis Kaynakları, tarih boyunca hadis ilminin diğer ilim dallarıyla etkileşimi, hadis okulları ve ehli hadis ekolü, hadis ve muhaddislere yöneltilen eleştiriler, hadis uydurma faaliyetleri ve muhaddislerin buna mukavemeti, tarih boyunca hadis ve sünnet algısı ve hadisin bir ilim olarak teşekkülü.

Ders Kaynakları 1- Buhûs fi Tarihi's-Sünneti'l-Müşerrefe/ Ekrem Ziya el-Omerî 2- Tarihü't-Turâsü'l-Arabî / Fuat Sezgin, 3- Hadis Edebiyatı/ İsmail Lütfi ÇAKAN, 4- Hadis Istılahlarının doğuşu ve Gelişimi/Ahmet YÜCEL, 5- Hadis Tarihi ve Metodolojisi/ Musa BAĞCI, 6- Muhtasar Hadis Tarihi, 7- Hadiste İsrailiyyat, 8- Nebevi Sünnet /Muhammed GAZALİ, 9- Hadis İlminin Diğer İlim Dallarıyla Etkileşimi/ Ahmet ALKAN, sempozyum.
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 4 14 56
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 6 6 36
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 5 4 20
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 10 1 10
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Ödev 1 Ödev 1 12 1 12
Ödev 2 Ödev 2 12 1 12
Final Final 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 192
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,53
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Hadisin Önemi ve Kaynak Değeri Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü
2 Hadis İlimlerinin Teşekkülü Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü
3 Hadis İlimlerinin Diğer İlim Dallarıyla Etkileşimi Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü
4 Hadis Okulları ve Ehli Hadis Ekolü Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü
5 Hadis Uydurma Faaliyetleri ve Muhaddislerin Mukavemeti Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü
6 Önemli Hadis Kaynakları (Malik, Ahmed b. Hanbel, el-Buhari, Müslim)
7 Önemli Hadis Kaynakları (et-Tirmizî, Ebu Davud, en-Nesâî, İbn Mâce)
8 Hicri İlk Üç Asırda Hadis Tenkidi Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü
9 Hadis ve Muhaddislere Yöneltilen Eleştiriler Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü
10 Hadisin Kaynağı Olarak Sahabe Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü
11 Hadiste İsrailiyyat Sorunu Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü
12 Sünnet ve Hadisin Anlaşılması Sorunu Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü
13 Peygamber ve Eğitimci Olarak Hz. Muhammed Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü
14 Hz. Peygamber'in Örnekliğini Çağımıza Taşımak Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Ravi, rivayet ve metnin kaynağı olan Hz. Peygamber'e dair algıları farklı dönemlere göre mukayese edebilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Eleştirel bakış ve tarihi vakaları analiz yetisi kazanır. Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Ravi, rivayet ve metnin kaynağı olan Hz. Peygamber'e dair algıları farklı dönemlere göre mukayese edebilir. 4 5 5 3 3 2 2 2 2 2 1 3
Eleştirel bakış ve tarihi vakaları analiz yetisi kazanır. 3 4 3 3 3 2 2 2 2 2 1 3