Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Hadis Tarihi II | TİB5064 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Fatma AYDIN |
Ders Veren | |
Amaç |
Ravi, rivayet ve metnin kaynağı olan Hz. Peygamber'in hadislerine dair edebiyat ve ilimlerin tarih boyunca oluşum ve gelişim aşamalarını ele almayı amaçlar. |
Ders İçeriği |
Önemli Hadis Kaynakları, tarih boyunca hadis ilminin diğer ilim dallarıyla etkileşimi, hadis okulları ve ehli hadis ekolü, hadis ve muhaddislere yöneltilen eleştiriler, hadis uydurma faaliyetleri ve muhaddislerin buna mukavemeti, tarih boyunca hadis ve sünnet algısı ve hadisin bir ilim olarak teşekkülü. |
Ders Kaynakları |
1- Buhûs fi Tarihi's-Sünneti'l-Müşerrefe/ Ekrem Ziya el-Omerî 2- Tarihü't-Turâsü'l-Arabî / Fuat Sezgin, 3- Hadis Edebiyatı/ İsmail Lütfi ÇAKAN, 4- Hadis Istılahlarının doğuşu ve Gelişimi/Ahmet YÜCEL, 5- Hadis Tarihi ve Metodolojisi/ Musa BAĞCI, 6- Muhtasar Hadis Tarihi, 7- Hadiste İsrailiyyat, 8- Nebevi Sünnet /Muhammed GAZALİ, 9- Hadis İlminin Diğer İlim Dallarıyla Etkileşimi/ Ahmet ALKAN, sempozyum.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 14 | 56 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 6 | 6 | 36 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 5 | 4 | 20 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 12 | 1 | 12 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 12 | 1 | 12 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 192 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,53 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Hadisin Önemi ve Kaynak Değeri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü |
2 | Hadis İlimlerinin Teşekkülü | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü |
3 | Hadis İlimlerinin Diğer İlim Dallarıyla Etkileşimi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü |
4 | Hadis Okulları ve Ehli Hadis Ekolü | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü |
5 | Hadis Uydurma Faaliyetleri ve Muhaddislerin Mukavemeti | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü |
6 | Önemli Hadis Kaynakları (Malik, Ahmed b. Hanbel, el-Buhari, Müslim) | |
7 | Önemli Hadis Kaynakları (et-Tirmizî, Ebu Davud, en-Nesâî, İbn Mâce) | |
8 | Hicri İlk Üç Asırda Hadis Tenkidi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü |
9 | Hadis ve Muhaddislere Yöneltilen Eleştiriler | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü |
10 | Hadisin Kaynağı Olarak Sahabe | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü |
11 | Hadiste İsrailiyyat Sorunu | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü |
12 | Sünnet ve Hadisin Anlaşılması Sorunu | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü |
13 | Peygamber ve Eğitimci Olarak Hz. Muhammed | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü |
14 | Hz. Peygamber'in Örnekliğini Çağımıza Taşımak | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Ravi, rivayet ve metnin kaynağı olan Hz. Peygamber'e dair algıları farklı dönemlere göre mukayese edebilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Eleştirel bakış ve tarihi vakaları analiz yetisi kazanır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ravi, rivayet ve metnin kaynağı olan Hz. Peygamber'e dair algıları farklı dönemlere göre mukayese edebilir. | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 3 |
Eleştirel bakış ve tarihi vakaları analiz yetisi kazanır. | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 3 |