Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Teopolitik Yapısıyla İtikadi İslam Mezhepleri | TİB5068 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Yasin İBRAHİM |
Ders Veren | |
Amaç |
İslam Mezheplerinin içerik, gelişim, yayılım ve propaganda mekanizmaları arasındaki farkları öğretmek. |
Ders İçeriği |
Din-Mezhep İlişkisi, Beşeri ve İlahi dinlerde mezhep realitesi, İslam düşünce geleneğinde mezhep olgusu ve Mezhepleşme sebepleri, İslam’da temel mezhepler; Havaric, Ehli Sünnet ve Şia., Mezhep-iktidar ilişkisi Mezheplerin yayılmasında siyasi etki Ehli Sünnetin yayılma serüveni, Politik din yorumunun öncüsü olarak Şiâ, Sünnî/Şiî ayrışmasının temel sebepler, Hilafet ve yorum farkları, Harici, Sünni ve Şii imamet teorilerinin kıyaslanması |
Ders Kaynakları |
Ebu Mansur Abdulkadir el-Bağdadi, Mezhepler Arasındaki Farklar, Diyanet Vakfı Yayınları, 2011.
Şehristanî, El-Milel ve’n-Nihel, Dinler, Mezhepler ve Felsefi Sistemler, trc. Mustafa Öz, T.Y.E.K, 2015.
Ethem Ruhi Fığlalı, Günümüz İslam Mezhepleri, İzmir İlahiyat Vakfı Yayınları, 2011.
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Din-Mezhep İlişkisi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
2 | Beşeri ve İlahi dinlerde mezhep realitesi | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
3 | İslam düşünce geleneğinde mezhep olgusu ve Mezhepleşme sebepleri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
4 | İslam’da temel mezhepler; Havaric, Ehli Sünnet ve Şia. | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
5 | Mezhep-iktidar ilişkisi Mezheplerin yayılmasında siyasi etki Ehli Sünnetin yayılma serüveni | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
6 | Politik din yorumunun öncüsü olarak Şiâ | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
7 | Sünnî/Şiî ayrışmasının temel sebepleri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
8 | Ara sınav | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
9 | Sünnî- Şiî din tasavvurunun farkları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
10 | Hilafet ve yorum farkları, Harici, Sünni ve Şii imamet teorilerinin kıyaslanması | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
11 | Toplumsa yapılanma ve kültürel etkileri: Sünni ve Şii dünyada ulema tasavvuru | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
12 | Pratik dindarlık ve kurumsal yapılanma açısından Sünni-Şii farklılaşması | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
13 | Sünni dünyada tasavvuf, Şii dünyada türbe ziyaretleri | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
14 | Bölgesel hâkimiyet mücadelesi açısından Sünnilik ve Şiilik | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
15 | Final | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
1 | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Problem Çözme Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |