Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kur’ân Belagatı II | TİB5074 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi İrfan KAYA |
Ders Veren | |
Amaç |
Kur'an-ı Kerim'in eşsiz belagatı hakkında fikirsel altyapı oluşturmak. Kurân'ın mucizeliğini beyan ve bedi ilimleri çerçevesinde ortaya koymak. |
Ders İçeriği |
Kur'ân-ı Kerim'in belagatının örnekler ile beyan ve bedi ilimleri çerçevesinde ele alınması. Kur'an'da geçen teşbih, temsil, istiare, mecaz, kinaye, lafzi ve manevi güzelleştirici sanatlar ile ilgili örnekler. |
Ders Kaynakları |
Besyunî, Belâgatu'l-Kur'ân
Ahmed Bedevî, Min Belagati'l-Kur'ân |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kur'an-ı Kerim'in eşsiz belagatı hakkında bilgi verilmesi. | Tartışmalı Ders |
2 | Kur'an-ı Kerim'de geçen teşbih örnekleri. | Tartışmalı Ders |
3 | Kur'an-ı Kerim'de geçen temsil örnekleri. | Tartışmalı Ders |
4 | Kur'an-ı Kerim'de geçen istiare örnekleri. | Tartışmalı Ders |
5 | Kur'an-ı Kerim'de geçen mecaz örnekleri. | Tartışmalı Ders |
6 | Kur'an-ı Kerim'de geçen kinaye örnekleri. | Tartışmalı Ders |
7 | Kur'an-ı Kerim'de zikri geçen bedi sanatları hakkında bilgilendirme. | Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması |
8 | Kur'an-ı Kerim'de zikri geçen lafzi güzelleştirici sanatlar ile ilgili örnekler. | Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması |
9 | Kur'an-ı Kerim'de zikri geçen tevriye örnekleri. | Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması |
10 | Kur'an-ı Kerim'de zikri geçen tariz örnekleri. | Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması |
11 | Kur'an-ı Kerim'de zikri geçen Lafzatullah, Muhammed, Kur'ân ve kıyamet kavramlarının belegatla ilişkisi. | Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması |
12 | Kur'an-ı Kerim'de zikri geçen cennet, nar, cihat ve örnek insan kavramlarının belagatla ilişkisi. | Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması |
13 | Kur'an-ı Kerim'de zikri geçen dünya hayatı, putlara ibadet gibi kavramların belagatla ilişkisi. | Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması |
14 | Kur'an-ı Kerim'de zikri geçen medh ve zemm içerikli ayetlerin belagatla ilişkisi. | Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kur'ân'ın mucizeliği ile ilgili fikirleri tanır. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Kur'ân belagatı ile ilgili bilgi sahibi olur. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Belagat ilminin meani kısmıyla ilgili öğrendiği konuları Kur'an'a uygular. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kur'ân'ın mucizeliği ile ilgili fikirleri tanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kur'ân belagatı ile ilgili bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Belagat ilminin meani kısmıyla ilgili öğrendiği konuları Kur'an'a uygular. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |