EN
  • Anasayfa
  • TİB5077 Sünneti Anlamada Yöntem (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
TİB5077 - Sünneti Anlamada Yöntem
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sünneti Anlamada Yöntem TİB5077 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Fatma AYDIN
Ders Veren Doç. Dr. Mehmet EFENDİOĞLU
Amaç

Hz. Peygamber'in sünnetini doğru anlamayı, hadis tenkidinde takip edilmesi gereken yöntemi, sünnetin diğer şer-i deliller karşısındaki konumunu ve sünnetin insan hayatının farklı alanlarındaki rolünü tespit ve anlamayı amaçlar.

Ders İçeriği

Sünnet, metin tenkidi, sünnetin Kur'an-ı kerim ve diğer şer-i kıstaslarla uyumluluğu.

Ders Kaynakları 1- Sünneti anlamada yöntem/ Yusuf el-Karadâvî 2- Sünnet ve hadisi anlama klavuzu/ Mehmet Görmez
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2022 - 2023 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 25
Ödev 1 25
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 4 14 56
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 7 2 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 6 6 36
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 5 4 20
Ödev 1 Ödev 1 10 1 10
Ödev 2 Ödev 2 10 1 10
Final Final 2 1 2
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Toplam İş Yükü (Saat) 192
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,53
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Sünnetin İslam'daki konumu Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Benzetim Sözlü
2 Müslümanların sünnet karşısındaki sorumlulukları Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Benzetim Sözlü
3 Sünneti anlamanın temel esasları Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Benzetim Sözlü
4 Sünnetin fıkıh ve teşri' alanındaki rolü Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Benzetim Sözlü
5 Sünnetin davet ve tevcih alanındaki rolü Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Benzetim Sözlü
6 Zayıf hadisin terğîb ve terhîb alanlarında rivayeti Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Benzetim Sözlü
7 Hadislerin Kur'an ışığında anlaşılması Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Benzetim Sözlü
8 Bir konuyla ilgili hadislerin bir arada incelenmesi Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Benzetim Sözlü
9 İhtilaflı hadisler arasında cem ve tercih yapma meselesi Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Benzetim Sözlü
10 Hadislerin sebep, maksat bağlamında incelenmesi Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Benzetim Sözlü
11 Hadisleri anlamlandırmada değişmeye muhtemel faktörlerle, hadisi doğrudan etkileyen sabit hedefleri ayırmak Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Benzetim Sözlü
12 Hakiki mana ile mecazi manaları birbirinden ayırmak Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Benzetim Sözlü
13 Müşahede alemi ile gayb alemini ayırmak Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Benzetim Sözlü
14 Hadisin delalet ettiği manayı te'kit etmek Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Gösterim Benzetim Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Hadis ve sünneti doğru anlama ve değerlendirme Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Kritik ve eleştirel düşünce Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Hadis ve sünneti doğru anlama ve değerlendirme 4 5 5 5 5 3 4 4 3 4 2 3
Kritik ve eleştirel düşünce 4 5 5 5 5 3 4 4 3 4 2 3