Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mukayeseli Şerh Metinleri | TİB5078 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | teorik |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Fatma AYDIN |
Ders Veren | |
Amaç |
Temel hadis şerhlerini tanımak ve şerh kitaplarının özellikleri üzerinde durmak, şerh metotlarını bilip değerlendirebilmek ve şerh kitaplarının mukayesesini yapmak bu dersin muhtevasını oluşturmaktadır. |
Ders İçeriği |
Temel hadis şerhlerini tanımak ve şerh kitaplarının özellikleri üzerinde durmak, şerh metotlarını bilip değerlendirebilmek ve şerh kitaplarının mukayesesini yapmak bu dersin muhtevasını oluşturmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Hadis şerh geleneği : doğuşu gelişimi ve dönüşümü / Zişan Türcan, Ankara : Türkiye Diyanet Vakfı, 2020.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 14 | 56 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 6 | 6 | 36 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 5 | 4 | 20 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 12 | 1 | 12 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 12 | 1 | 12 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 192 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,53 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | ŞERHİN DOĞUŞU VE GELİŞİMİ | Ders |
2 | ‘Şerh’e Çerçeve Oluşturması Bakımından ‘Tasnif’in Oluşum Süreci | Ders |
3 | Belli Bir Kitap Üstüne Yapılan Şerh’in Ortaya Çıkışı | Ders |
4 | Şerh Edilen Eserin Yapı ve Sistematiğinin Şerh Üzerindeki Rolü | Ders |
5 | Fıkhî şerhler | |
6 | Rivayetler Arası Tearuzda Başvurulan Yöntemler: Te’lif-Cem, Te’vîl, Nesh | Ders |
7 | İSNAD VE RİCAL AĞIRLIKLI ŞERHLER | Ders |
8 | TASAVVUFÎ ŞERHLER | Ders |
9 | ZENGİN İÇERİKLİ ŞERHLER | Ders |
10 | Hadis Şerhinin Hadis Sahasındaki Diğer Bilgi Alanları Arasındaki Yeri | Ders |
11 | Tarihî Gelişim Biçim ve İçerik Bakımından Şerh ve Tefsir Faaliyetlerinin Karşılaştırılması | |
12 | Hadis Metinlerinin İçerik Tahlili | Ders |
13 | Hadis Metinlerini Sıhhat Yönüyle İnceleme | Ders |
14 | hadis şerhlerinden örnekler | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Hadis şerh metotlarını öğrenir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Hadis tarihi boyunca yazılmış olan şerh kitaplarını tanır. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
hadisleri doğru anlamak için onlar üzerine yazılan şerhlere ihtiyaç duyacağını kavrar. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Hadis şerh metotlarını öğrenir. | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 |
Hadis tarihi boyunca yazılmış olan şerh kitaplarını tanır. | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 |
hadisleri doğru anlamak için onlar üzerine yazılan şerhlere ihtiyaç duyacağını kavrar. | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 |