Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Seminer | TİB5900 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Osman KABAKÇILI |
Ders Veren | Prof. Dr. Osman KABAKÇILI |
Amaç |
Öğrenciye bir tez yazımında uyması gereken kulalların kavratılması, alanla ilgili kaynakların tanıtılması, tez yazımında dip not vb yazım kuallarını öğrenip uygulması, bir konunun araştırılma yöntemini kavraması |
Ders İçeriği |
Bilim dalına ilişkin genel terminolojinin tanıtılması. Tez yazım becerilerine yönelik bilgisayar ile yazım becerilerinin geliştirilmesi, eksikliklerin giderilmesine yönelik açıklamalar ve gösterim yapılması. Bilimsel toplantılar sonucunda yazılan raporların incelenmesi. Raporların benzerlik ve farklılık gösteren hususları konusunda tartışmalar yapılması. İlgili bilim dalında yapılması planlanan tez konusuna yönelik genel tarama yapılarak tartışılması. |
Ders Kaynakları |
Tez Yazım Klavuzu
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 14 | 70 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 20 | 1 | 20 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 20 | 1 | 20 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 20 | 2 | 40 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 192 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,53 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin işlenişi ve kapsamı | Seminer |
2 | Araştırma örneklerinin incelenmesi | Seminer |
3 | Konu seçimi | Seminer |
4 | Yazılı metin çalışmalarına başlanması | Seminer |
5 | Çalışmanın içindekilerinin oluşturulması | Seminer |
6 | Çalışmanın yazılı metin haline getirilmesi | Seminer |
7 | Alanla ilgili kaynakların taranması | Seminer |
8 | Ara Sınav | Seminer |
9 | Yazılı metnin geliştirilmesi | Seminer |
10 | Yazılan metinlerin değerlendirilmesi | Seminer |
11 | Yazılı metinlerin sonuçlandırılması | Seminer |
12 | Çalışmanın sunulması | Seminer |
12 | Çalışmanın sunulması | Seminer |
14 | Çalışmanın sunulması, teslim edilmesi ve değerlendirilmesi | Seminer |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bilim dalına ilişkin genel termilojiyi tanır | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | |
Tez yazım kurallarını bilir | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | |
Bilimsel toplantılara yönelik özet yazar. | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | |
Bilimsel çalışmlara rapor yazar | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | |
Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma yöntemlerini bilir | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilim dalına ilişkin genel termilojiyi tanır | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 1 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 |
Tez yazım kurallarını bilir | 4 | 3 | 5 | 5 | 3 | 1 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 |
Bilimsel toplantılara yönelik özet yazar. | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 1 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 |
Bilimsel çalışmlara rapor yazar | 4 | 3 | 5 | 5 | 3 | 1 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 |
Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma yöntemlerini bilir | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 1 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 |