EN
  • Anasayfa
  • TİB5089 14. Yüzyılda Anadolu'da Dini Zümreler (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
TİB5089 - 14. Yüzyılda Anadolu'da Dini Zümreler
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
14. Yüzyılda Anadolu'da Dini Zümreler TİB5089 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Mehmet Fatih YALÇIN
Ders Veren Doç. Dr. Mehmet Fatih YALÇIN
Amaç

Emevîler ve Abbâsîler döneminde sûfîler ile yönetici sınıf arasındaki ilişkileri irdelemek, fakihler, mütekellimler ve diğer âlim gruplarıyla sufilerin mücadele sebeplerini ortaya koymak, bu mücadelede halifelerin tutumlarını incelemek, sufilerin yöneticilere ve bürokraside görev alan âlimlerle ilişkisini ortaya koymaktır.

Ders İçeriği

14. yüzyıla gelinceye kadar İslam dünyasındaki dini zümreleri tanıdıktan sonra Anadolu’da 14. Asırda siyasi ve külterel ortam incelenecek ve sufiler, fakihler ve gazilerden müteşekkil dini zümrenin özellikleri değerlendirecektir. Daha sonra söz konusu dini zümrelere mensup meşhur şahsiyetlerin biyografileri üzerinde durulacaktır.

Ders Kaynakları Haşiim Şahin, Dervişler-Fakihler-Gaziler: Erken Osmanlı Döneminde Dini Zümreler 1300-1400 n Yayınevi: Yapı Kredi Yayınları
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ödev 1 30
Ödev 2 30
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 4 14 56
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 1 10 10
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 30 1 30
Ödev 1 Ödev 1 30 1 30
Final Final 50 1 50
Toplam İş Yükü (Saat) 204
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 8
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 14. yüzyıl öncesi dini zümrelere genel bir bakış Tartışmalı Ders
1 14. yüzyıl öncesi dini zümrelere genel bir bakış Tartışmalı Ders
3 Sufiler Tartışmalı Ders
4 Fakihler Tartışmalı Ders
5 Gaziler Tartışmalı Ders
6 Şeyh Edebali Tartışmalı Ders
7 Kumral Abdal Tartışmalı Ders
8 Dursun Fakih Tartışmalı Ders
9 Abdal Musa Tartışmalı Ders
10 Karaca Ahmet Tartışmalı Ders
11 Emir Sultan Tartışmalı Ders
12 Somuncu Baba Tartışmalı Ders
13 Davud-i Kayseri Tartışmalı Ders
14 Molla Fenari Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
14. Yüzyıldaki Anadolu'da Dini zümreleri tanır. Yazılı Sınav Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
14. Yüzyıldaki Anadolu'da Dini zümreleri tanır. 3 5 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4