Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Arapça İleri Gramer | TİB5096 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi İrfan KAYA |
Ders Veren | |
Amaç |
Arap dil kurallarının klasik eserlerin okunmasını kolaylaştıracak şekilde daha ayrıntılı ve üst düzeyde öğretilmesini sağlamak. |
Ders İçeriği |
Klasik dönem olarak isimlendirilen ve hicri 4. Ve 8. Yüzyıl arasında kaleme alınmış Arap dili gramerine ait bir klasik eserin okunması. Bu eserlerde takip edilen yöntem, dil kuralları, şevahitler ve içerik ile ilgili bilgilendirmenin yapılması. Öğrencilere konularla ilgili ödevler verilmesi. |
Ders Kaynakları |
İbn Hişam el-Ensârî, Şerhu Şuzûri’z-Zeheb
İbn Hişam el-Ensarî, Şerhu Katri’n-Nedâ ve Belli’s-Sedâ |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 6 | 14 | 84 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 16 | 1 | 16 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 30 | 1 | 30 |
Final | Final | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 192 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,53 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kelime ve cümle çeşitleri. | Tartışmalı Ders |
2 | İsim, fiil ve harfin tanımı ve özellikleri. | Tartışmalı Ders |
2 | İsim, fiil ve harfin tanımı ve özellikleri. | Tartışmalı Ders |
4 | Mureb ve mebi kelimeler. | Tartışmalı Ders |
5 | Marife ve nekre isimler. | Tartışmalı Ders |
6 | Merfu olan ögeleri tanır ve cümle içinde tespit etme. | Tartışmalı Ders |
7 | Cümlede mansub olan ögeler. | Tartışmalı Ders |
8 | Cümlede mansub olan ögeleri tespit etmek. | Tartışmalı Ders |
9 | Mecrurlar | Tartışmalı Ders |
10 | Meczumat | Tartışmalı Ders |
11 | Lazım ve müteaddi fiiller. | Tartışmalı Ders |
12 | Müştak isimler | Tartışmalı Ders |
13 | Tenazu ve iştiğal. | Tartışmalı Ders |
14 | Iğrâ ve tahzir. | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Arap dilbilgisi kurallarını tekrar eder. İleri düzey olarak ifade edilebilecek gramer kurallarını öğrenir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Bunlara yönelik örnek cümleleri okur anlar ve tahlil eder. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Klasik dönem İslami ilimlere ait eserlerdeki mevcut kurallara dair örnek cümleleri okur ve anlar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Arap dilbilgisi kurallarını tekrar eder. İleri düzey olarak ifade edilebilecek gramer kurallarını öğrenir. | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | - | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Bunlara yönelik örnek cümleleri okur anlar ve tahlil eder. | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Klasik dönem İslami ilimlere ait eserlerdeki mevcut kurallara dair örnek cümleleri okur ve anlar. | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |