Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Fıkıh Usûlünde Hüküm Çıkarma Metodları | TİB5097 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Bayram DEMİR |
Ders Veren | |
Amaç |
Nassları oluşturan lafızlar ve bu lafızların anlaşılamısına yönelik dil-usû kaidelerini tanımak. |
Ders İçeriği |
Vaz', isti'mal, manaya delaletinin açıklığı kapalılığı ve manaya delaletinin açıklığı kapalılığı bakımından lafız türleri ve bu lafızların bir biriyle ilişkileri ele alınır. |
Ders Kaynakları |
Zekiyüddin Şaban (tercüme eden: İbrahim Kafi Dönmez) İslam hukuk illminin esasları
Abdulkerin Zeydan, el-Veciz fi usuli'l-fıkh |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Hâss lafız | Ders |
2 | Mutlak ve mukayyed | Ders |
3 | Emir ve nehiy | Ders |
3 | Âmm lafız | Ders |
4 | Müşterek lafız | Ders |
5 | Kullanıldığı mana bakımından lafız | Ders |
6 | Manaya delaletinin açıklığı ve kapalılığı bakımından lafız | Ders |
7 | Te'vil | Ders |
8 | Manaya delaletinin şekli bakımından lafız | Ders |
9 | Hükümlerin gayeleri | Ders |
9 | Hükümlerin gayeleri | Ders |
11 | Delillerin tearuzu | Ders |
12 | Nesh | Ders |
13 | İctihad ve taklid I | Ders |
14 | İctihad ve taklid II | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Nasları oluşturan lafız türlerini tanımlar | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Lafızlar arası ilişkileri tahlil edebilir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
İctihad, müctehid, taklid ve mukallid konularını ilişkili olduğu hususlarla birlikte kavrar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Nasları oluşturan lafız türlerini tanımlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Lafızlar arası ilişkileri tahlil edebilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İctihad, müctehid, taklid ve mukallid konularını ilişkili olduğu hususlarla birlikte kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |