Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kur’an Metin Çözümleme -II- | TİB5088 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Yusuf ALEMDAR |
Ders Veren | |
Amaç |
Kur’an’ın ikinci yarısından biraz daha az kısmının ciddi bir şekilde okunmasını sağlamak, Manası bilinmeyen kelimelerin ve kavramların sayısını azaltmaya çalışmak, Kur’an metnine ve muhtevasına hâkim kılınmasına yardımcı olmak. Kur’an’ın içeriği hakkında genel bilgi edindirmek, Kur’an metninin pratik olarak anlaşılmasını temin etmek. |
Ders İçeriği |
Kur’an metninin cümle yapısı (lafzî/literal okuma) bakımından incelenmesi, Kur’an metni okunup bilinmeyen kelimeler ve kavramlar üzerinde durulması, Kolay ve bilinen kısımların ise öğrenciye ödev olarak verilmesi, Kur’an’ın ikinci yarısından biraz daha az kısmından sorumlu tutulması ve imtihan edilmesi; Böylece öğrencinin sözcük ve terim bilgisini ne kadar geliştirdiğinin yoklanması. |
Ders Kaynakları |
Abdülcelîl İsa, el-Mushafü’l-Müyesser,
Râğıb el-Isbahânî, el-Mufredâtu fî Elfâzı’l-Kur’âni’l-Kerîm (çev. Yusuf Türker), Tefsîru’l-Celâleyn, Muhammed Fuad Abdülbâkî, el-Müfehres li-Elfâzi’l-Kur’âni’l-Kerîm, Mehmet Okuyan, Vücûh ve Nezâir Açısından Kur’an Kelimelerinin Anlamları. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 6 | 14 | 84 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 18 | 1 | 18 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 16 | 1 | 16 |
Final | Final | 20 | 1 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 180 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,06 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kur’an’ın (elimizdeki Mushaf tertibi ve baskısına göre) 326-347. Sayfaları cümle yapısı baz alınarak lafzî/literal okuma açısından incelenmesi | Tartışmalı Ders |
2 | Kur’an’ın (elimizdeki Mushaf tertibi ve baskısına göre) 348-369. Sayfaları cümle yapısı baz alınarak lafzî/literal okuma açısından incelenmesi | Tartışmalı Ders |
3 | Kur’an’ın (elimizdeki Mushaf tertibi ve baskısına göre) 370-391. Sayfaları cümle yapısı baz alınarak lafzî/literal okuma açısından incelenmesi | Tartışmalı Ders |
4 | Kur’an’ın (elimizdeki Mushaf tertibi ve baskısına göre) 392-413. Sayfaları cümle yapısı baz alınarak lafzî/literal okuma açısından incelenmesi | Tartışmalı Ders |
5 | Kur’an’ın (elimizdeki Mushaf tertibi ve baskısına göre) 414-435. Sayfaları cümle yapısı baz alınarak lafzî/literal okuma açısından incelenmesi | Tartışmalı Ders |
6 | Kur’an’ın (elimizdeki Mushaf tertibi ve baskısına göre) 436-457. Sayfaları cümle yapısı baz alınarak lafzî/literal okuma açısından incelenmesi | Tartışmalı Ders |
7 | Kur’an’ın (elimizdeki Mushaf tertibi ve baskısına göre) 458-479. Sayfaları cümle yapısı baz alınarak lafzî/literal okuma açısından incelenmesi | Tartışmalı Ders |
8 | Ara Sınav | Tartışmalı Ders |
9 | Kur’an’ın (elimizdeki Mushaf tertibi ve baskısına göre) 480-500. Sayfaları cümle yapısı baz alınarak lafzî/literal okuma açısından incelenmesi | Tartışmalı Ders |
10 | Kur’an’ın (elimizdeki Mushaf tertibi ve baskısına göre) 501-521. Sayfaları cümle yapısı baz alınarak lafzî/literal okuma açısından incelenmesi | Tartışmalı Ders |
11 | Kur’an’ın (elimizdeki Mushaf tertibi ve baskısına göre) 522-542. Sayfaları cümle yapısı baz alınarak lafzî/literal okuma açısından incelenmesi | Tartışmalı Ders |
12 | Kur’an’ın (elimizdeki Mushaf tertibi ve baskısına göre) 543-563. Sayfaları cümle yapısı baz alınarak lafzî/literal okuma açısından incelenmesi | Tartışmalı Ders |
13 | Kur’an’ın (elimizdeki Mushaf tertibi ve baskısına göre) 564-584. Sayfaları cümle yapısı baz alınarak lafzî/literal okuma açısından incelenmesi | Tartışmalı Ders |
14 | Kur’an’ın (elimizdeki Mushaf tertibi ve baskısına göre) 585-606. Sayfaları cümle yapısı baz alınarak lafzî/literal okuma açısından incelenmesi | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kur’an’ın ikinci yarısından biraz daha az kısmını dikkatli biçimde okur ve anlamaya çalışır | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Anlamını bilmediği kelimelerin ve kavramların sayısını asgariye indirir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kur’an metnine ve muhtevasına hâkim olunması sağlanır | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kur’an’ın içeriği hakkında genel ve geniş bilgi edinir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Onda aranılan şeyi kolaylıkla bulabilme ve Kur’an metnini rahat bir şekilde anlayabilme melekesi gelişir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kur’an’ın ikinci yarısından biraz daha az kısmını dikkatli biçimde okur ve anlamaya çalışır | 3 | 4 | 3 | 2 | 2 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 2 |
Anlamını bilmediği kelimelerin ve kavramların sayısını asgariye indirir | 3 | 4 | 3 | 2 | 2 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 2 |
Kur’an metnine ve muhtevasına hâkim olunması sağlanır | 3 | 4 | 3 | 2 | 2 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 2 |
Kur’an’ın içeriği hakkında genel ve geniş bilgi edinir | 3 | 4 | 3 | 2 | 2 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 2 |
Onda aranılan şeyi kolaylıkla bulabilme ve Kur’an metnini rahat bir şekilde anlayabilme melekesi gelişir. | 3 | 4 | 3 | 2 | 2 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 2 |