EN
  • Anasayfa
  • TİB5094 Arapça Gramer Tarihi (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
TİB5094 - Arapça Gramer Tarihi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Arapça Gramer Tarihi TİB5094 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi İrfan KAYA
Ders Veren
Amaç

Arap dili gramer tarihi hakkında bilgi sahibi olma. Arap dili gramer literatürünü tanıma. Alanın ana kaynakları, önemli alimleri ve tartışma konularını bilme.

Ders İçeriği

Arap dili gramer tarihi hakkında yazılmış başucu eserlerinden biri baz alınarak konu hakkında genel bilgilendirme yapılması. Alanın öne çıkan alimleri ve eserleri hakkında bilgilendirme yapılarak bu eserlerin incelenmesi. Alanın tartışmalı konularının zikredilen eserlerden takip edilmesi.

Ders Kaynakları Hatice Hudeysi, Târihu nahvi’l-Arabi
Ebu Bekir el-Enbari, el-İnsaf fî mesâili’l-hılaf
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 6 14 84
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 15 1 15
Final Final 25 1 25
Ödev 1 Ödev 1 30 1 30
Toplam İş Yükü (Saat) 196
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,69
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Arap Dili Gramer çalışmlarının ortaya çıkışı Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması
2 İlk nahiv çalışmaları. Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması
3 Basra ve Kufe’de nahiv alimlerinin tabakaları. Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması
4 Basra ve Kufe nahiv ekollerinin özellikleri ve ihtilafları. Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması
5 Bağdat, Mısır ve Endülüs nahiv ekolleri. Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması
6 İbn Hişam el-Ensari ve eserleri. Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması
7 Arap dili nahiv alanında Elfiye geleneği ve İbn Malik’e ait Elfiye isimli eserin şerhleri. Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması
8 Teshîl geleneği. Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması
9 Nahiv ilminin ana kaynaklarından biri olarak İbn Hacib’e ait Kâfiye adlı eser ve şerhleri. Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması
10 Osmanlı dönemi nahiv çalışmaları. Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması
11 Cumhuriyet dönemi Türkiye’deki ve çağdaş Arap nahiv çalışmaları. Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması
12 Nahiv alimlerinin ve eserlerinin anlatıldığı tabakat kitapları Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması
13 Nahiv alanında tartışmalı meseleler. Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması
14 Günümüzde İlahiyat Fakültelerinde nahiv alanında yapılmış çalışmalar. Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Arap dili gramer tarihi hakkında genel bilgi sahibi olur. İlk gramer çalışmaları, ekolleri ve önemli alimlerini tanır. Yazılı Sınav Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Alanın önemli tartışma konuları hakkında bilgi sahibi olur. Yazılı Sınav Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Gramer kurallarını, şevahitler ve misallerin tarihi gelişim seyri hakkında bilgi sahibi olur. Yazılı Sınav Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Arap dili gramer tarihi hakkında genel bilgi sahibi olur. İlk gramer çalışmaları, ekolleri ve önemli alimlerini tanır. 5 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
Alanın önemli tartışma konuları hakkında bilgi sahibi olur. 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
Gramer kurallarını, şevahitler ve misallerin tarihi gelişim seyri hakkında bilgi sahibi olur. 5 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3