EN
  • Anasayfa
  • TİB5082 Kıraat Uygulama Örnekleri (2024 - 2025 / . Yarıyıl)
  • EN
TİB5082 - Kıraat Uygulama Örnekleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Kıraat Uygulama Örnekleri TİB5082 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
TEMEL İSLAM BİLİMLERİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Yusuf ALEMDAR
Ders Veren
Amaç

Kur’an kıraatlerinin pratikteki uygulama yönlerini belletmek, Kıraat vecihlerinin temel kurallarını kavratmak, Kıraat imam ve ravileriniöğretmek, Kıraat tarik ve meslekleri (ekolleri ve akımları) ile bunlar arasındaki uygulama farklarını göstermek, Kıraat İlmi’nin güncel/aktüel değeri ve kullanma alanları hakkında teorik bilgi vermek, Bunları tatbik etme becerisini kazandırmak.

Ders İçeriği

Yedi Kıraat İmamı veravileri ile On Kıraat’in diğer üç kıraat imamı ve ravilerinin kimler olduğu, Kıraat imam ve râvîlerinin tilâvet vecihlerinin okuyuş örnekleri (Fâtiha veBakara Sûreleri), Belli-başlı kıraat farklılıklarının Kur’an’ın anlamına ne ölçüde etki yaptığı meselesi, Yaşayan birtakım Kıraat tarik ve mesleklerinin tanıtımı ile bunların öne çıkan bariz özellikleri ve nerelerde yaygın oldukları, Ülkemizde ve dünyada Kıraat İlmi’nindurumu ve eğitimi.

Ders Kaynakları Kur’ân-ı Kerîm
Zübdetü’l-İrfân
Umdetü’l-Hullân
İthâfuFudalâil-Beşer fi’l-Kırââti’l-Erbaati’l-Aşer
Kur’ân-ı Kerîm’in Nüzûlü ve Kırâati
Kıraat İlminin Kur’an Tefsirindeki Yeri
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 6 14 84
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 18 1 18
Ödev 1 Ödev 1 16 1 16
Final Final 20 1 20
Toplam İş Yükü (Saat) 180
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,06
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Yedi Kıraat İmamı ve ravileri Tartışmalı Ders
2 On Kıraat’e dâhil olan diğer üç imam veravileri Tartışmalı Ders
3 Yaşayan Kıraat tarîk ve meslekleri Tartışmalı Ders
4 Kıraat farklılıklarının manaya (tefsire ve fıkhî uygulamalara) yansımaları Tartışmalı Ders
5 Türkiye ve diğer ülkelerde Kıraatİlmi’nin durumu ve eğitim-öğretimi Tartışmalı Ders
6 Fatiha Suresi (10 Kıraate göre okunuşu) Tartışmalı Ders
7 Bakara Suresi 1-5 (10 Kıraate göre okunuşu) Tartışmalı Ders
8 Ara sınav Tartışmalı Ders
9 Bakara Suresi 6-9 (10 Kıraate göre okunuşu) Tartışmalı Ders
10 Bakara Suresi 10-13 (10 Kıraategöreokunuşu) Tartışmalı Ders
11 Bakara Suresi 14-17 (10 Kıraategöre okunuşu) Tartışmalı Ders
12 Bakara Suresi 18-21 (10 Kıraate göre okunuşu) Tartışmalı Ders
13 Bakara Suresi 22-25 (10 Kıraate göre okunuşu) Tartışmalı Ders
14 Bakara Suresi 16-29 (10 Kıraate göre okunuşu) Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Tarihsel ve geleneksel bir realite/gerçeklik olma özelliği taşıyan “Kur’an kıraatleri”nin pratikteki uygulama yönlerini beller Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
“Kıraat vecihleri (=7 ve 10 okuyuş şekli)”nin temel kurallarını kavrar Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Bu disiplinin öncüleri olan Kıraat imam ve ravilerini bilir Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Sonradan bunlara eklenen Kıraat tarik ve meslekleri (ekolleri ve akımları) ile bunlar arasındaki uygulama farklarını görür/anlar Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Kıraat İlmi’nin güncel/aktüel değeri ve kullanma alanları hakkında teorik bilgi edinir,Bunun yanı sıra onları tatbik etme becerisi/alışkanlığı kazanır Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Tarihsel ve geleneksel bir realite/gerçeklik olma özelliği taşıyan “Kur’an kıraatleri”nin pratikteki uygulama yönlerini beller 3 4 3 2 2 4 3 4 4 5 5 2
“Kıraat vecihleri (=7 ve 10 okuyuş şekli)”nin temel kurallarını kavrar 3 4 3 2 2 4 3 4 4 5 5 2
Bu disiplinin öncüleri olan Kıraat imam ve ravilerini bilir 3 4 3 2 2 4 3 4 4 5 5 2
Sonradan bunlara eklenen Kıraat tarik ve meslekleri (ekolleri ve akımları) ile bunlar arasındaki uygulama farklarını görür/anlar 3 4 3 2 2 4 3 4 4 5 5 2
Kıraat İlmi’nin güncel/aktüel değeri ve kullanma alanları hakkında teorik bilgi edinir,Bunun yanı sıra onları tatbik etme becerisi/alışkanlığı kazanır 3 4 3 2 2 4 3 4 4 5 5 2