EN
  • Anasayfa
  • FDB5015 Türk Düşünce Tarihi (2023-2024 / . Yarıyıl)
  • EN
FDB5015 - Türk Düşünce Tarihi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Türk Düşünce Tarihi FDB5015 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Kemal GÖZ
Ders Veren Doç. Dr. Mehmet Fatih YALÇIN
Amaç

Türk düşüncesini, bu düşünceye katkıları olan düşünürleri, ve yaşamış oldukları tarihsel kültür ortamları bağlamında Türk düşünürlerini tanıtmak.

Ders İçeriği

Türk düşüncesinin tarihi seyri

Ders Kaynakları Türk İslâm Düşüncesi Tarihi, Bozkurt, Ömer (Ed.), Divan Yay., Ankara, 2014.
Prof. Dr. Neşet Çağatay, Bir Türk Kurumu Olan Ahilik, Ankara Ünv. İlah. fak Yay. Ankara, 1974
Açıldığı Öğretim Yılı 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ödev 1 20
Ödev 2 20
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Türk Düşünce Tarihi Çalışmalarının Doğuşu I Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması Seminer Grup Çalışması Sözlü
2 Türk Düşünce Tarihi Çalışmalarının Doğuşu II Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması Seminer Grup Çalışması Sözlü
3 Türk Düşünce Tarihinin İsimlendirilmesi Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması Seminer Grup Çalışması Sözlü
4 Türk Düşünce Tarihinin Dönemlendirilmesi I Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması Seminer Grup Çalışması Sözlü
5 Türk Düşünce Tarihinin II ve III. Dönemleri Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması Seminer Grup Çalışması Sözlü
6 Çağdaş Modern Dönem Türk Düşüncesi Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması Seminer Grup Çalışması Sözlü
7 Türk Düşünce Tarihinin Sınırlandırılması Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması Seminer Grup Çalışması Sözlü
8 Türk Düşünce Tarihinin Sınırlandırılması II Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması Seminer Grup Çalışması Sözlü
9 Türk Düşünce Tarihinde Metot I Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması Seminer Grup Çalışması Sözlü
10 Türk düşünce Tarihinde Kaynak ve Metot Problemi Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması Seminer Grup Çalışması Sözlü
10 Türk düşünce Tarihinde Kaynak ve Metot Problemi Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması Seminer Grup Çalışması Sözlü
12 18. Yüzyıldan Günümüze Türk Düşüncesindeki Yenileşmenin Kodları Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması Seminer Grup Çalışması Sözlü
13 Ahilik Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması Seminer Grup Çalışması Sözlü
14 Ahiliğin Türk Ve İslam Ahlâkındaki Temelleri Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması Seminer Grup Çalışması Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Türk Düşüncesinin tarihi gelişimini bilir. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Çağdaş Modern Dönem Türk Düşüncesini bilir. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
Çağdaş Türk düşüncesinin 18. Asırdan başlayarak günümüze kadar gelen yenileşme/uyanış/modernleşme ve ıslah hareketlerinin zihni arka planına dair sorular sorar ve değerlendirmelerde bulunur. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Türk Düşüncesinin tarihi gelişimini bilir. - - - - - - - - - - - -
Çağdaş Modern Dönem Türk Düşüncesini bilir. - - - - - - - - - - - -
Çağdaş Türk düşüncesinin 18. Asırdan başlayarak günümüze kadar gelen yenileşme/uyanış/modernleşme ve ıslah hareketlerinin zihni arka planına dair sorular sorar ve değerlendirmelerde bulunur. - - - - - - - - - - - -