Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Türk Düşünce Tarihi | FDB5015 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Kemal GÖZ |
Ders Veren | Doç. Dr. Mehmet Fatih YALÇIN |
Amaç |
Türk düşüncesini, bu düşünceye katkıları olan düşünürleri, ve yaşamış oldukları tarihsel kültür ortamları bağlamında Türk düşünürlerini tanıtmak. |
Ders İçeriği |
Türk düşüncesinin tarihi seyri |
Ders Kaynakları |
Türk İslâm Düşüncesi Tarihi, Bozkurt, Ömer (Ed.), Divan Yay., Ankara, 2014.
Prof. Dr. Neşet Çağatay, Bir Türk Kurumu Olan Ahilik, Ankara Ünv. İlah. fak Yay. Ankara, 1974 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ödev 1 | 20 |
Ödev 2 | 20 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Türk Düşünce Tarihi Çalışmalarının Doğuşu I | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması Seminer Grup Çalışması Sözlü |
2 | Türk Düşünce Tarihi Çalışmalarının Doğuşu II | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması Seminer Grup Çalışması Sözlü |
3 | Türk Düşünce Tarihinin İsimlendirilmesi | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması Seminer Grup Çalışması Sözlü |
4 | Türk Düşünce Tarihinin Dönemlendirilmesi I | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması Seminer Grup Çalışması Sözlü |
5 | Türk Düşünce Tarihinin II ve III. Dönemleri | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması Seminer Grup Çalışması Sözlü |
6 | Çağdaş Modern Dönem Türk Düşüncesi | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması Seminer Grup Çalışması Sözlü |
7 | Türk Düşünce Tarihinin Sınırlandırılması | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması Seminer Grup Çalışması Sözlü |
8 | Türk Düşünce Tarihinin Sınırlandırılması II | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması Seminer Grup Çalışması Sözlü |
9 | Türk Düşünce Tarihinde Metot I | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması Seminer Grup Çalışması Sözlü |
10 | Türk düşünce Tarihinde Kaynak ve Metot Problemi | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması Seminer Grup Çalışması Sözlü |
10 | Türk düşünce Tarihinde Kaynak ve Metot Problemi | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması Seminer Grup Çalışması Sözlü |
12 | 18. Yüzyıldan Günümüze Türk Düşüncesindeki Yenileşmenin Kodları | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması Seminer Grup Çalışması Sözlü |
13 | Ahilik | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması Seminer Grup Çalışması Sözlü |
14 | Ahiliğin Türk Ve İslam Ahlâkındaki Temelleri | Ders Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması Seminer Grup Çalışması Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Türk Düşüncesinin tarihi gelişimini bilir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Çağdaş Modern Dönem Türk Düşüncesini bilir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Çağdaş Türk düşüncesinin 18. Asırdan başlayarak günümüze kadar gelen yenileşme/uyanış/modernleşme ve ıslah hareketlerinin zihni arka planına dair sorular sorar ve değerlendirmelerde bulunur. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Türk Düşüncesinin tarihi gelişimini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çağdaş Modern Dönem Türk Düşüncesini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çağdaş Türk düşüncesinin 18. Asırdan başlayarak günümüze kadar gelen yenileşme/uyanış/modernleşme ve ıslah hareketlerinin zihni arka planına dair sorular sorar ve değerlendirmelerde bulunur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |