Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İlk Dönem İslam Filozofları | FDB5016 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders teorik olarak verilecektir. Yüzyüze Teork 2+uygulama 0 |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Kemal GÖZ |
Ders Veren | Prof. Dr. Kemal GÖZ |
Amaç |
İlk dönem İslam Filozoflarını öğrencilere tanıtmak. |
Ders İçeriği |
İlk dönem İslam Filozoflarının tanıtılması Kindi Farabi İbni Sina İbni Miskeveyh Gazali Diğer Filozoflar |
Ders Kaynakları |
İslam Felsefesi tarihi Ed. Prof. Dr. Bayram Ali Çetinkaya Grafiker Yayınları.
Osman Mutluel, Kindi ve Felsefesi |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ödev 1 | 20 |
Ödev 2 | 20 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 3 | 14 | 42 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 3 | 7 | 21 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 195 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,65 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İslam felsefesinin oluşumunu kavratmak | Tartışmalı Ders |
2 | İlk dönem İslam Filozofları | Tartışmalı Ders |
3 | Kindi ve felsefesi | Tartışmalı Ders |
3 | Kindi ve felsefesi | Tartışmalı Ders |
5 | Farabi ve felsefesi | Tartışmalı Ders |
5 | Farabi ve felsefesi | Tartışmalı Ders |
7 | İbn Sina ve felsefesi | Tartışmalı Ders |
7 | İbn Sina ve felsefesi | Tartışmalı Ders |
9 | İbn Miskeveyh ve felsefesi | Tartışmalı Ders |
9 | İbn Rüşd ve felsefesi | Tartışmalı Ders |
10 | İhvan-ı safa ve felsefesi | Tartışmalı Ders |
11 | arasınav | Tartışmalı Ders |
12 | Gazali | Tartışmalı Ders |
13 | Diğer filozoflar | Tartışmalı Ders |
14 | Final sınavı | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İlk dönem İslam Filozoflarını öğrencilere tanıtmak. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İlk dönem İslam Filozoflarını öğrencilere tanıtmak. | 5 | 5 | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |