Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Meslek Ahlakı | FDB5042 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Dersin teorik olarak gerçekleştirilecektir. Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Kemal GÖZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Meslek ahlakı konusunun öğrenciler tarafından kavranmasını gerçekleştirmek. |
Ders İçeriği |
Ahlak nedir? Meslek ahlakı ne anlama gelmektedir? Meslek ahkakında Ahilik kurumunun yeri Temel Erdemlerin meslek ahlakındaki yeri |
Ders Kaynakları |
İslam Felsefesinde Ahlakın temel Paradigmaları Doç. Dr. Kemal Göz, fecr Yayınları Ankara.
İslam felsefesinde Ahlakın Temel Paradigmaları, Kemal Göz, fecr yayınları. .Arslan Mahmut, İş ve Meslek Ahlakı,Siyasal Kitabevi, Ankara,2012 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 15 | 1 | 15 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 4 | 14 | 56 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 193 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,57 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
2 | Ahlak ile ilgili temel kavramların incelenmesi | Tartışmalı Ders |
3 | Ahlak sistemlerinin incelenmesi | Tartışmalı Ders |
4 | Geleneksel Ahlak sistemi | Tartışmalı Ders |
4 | Kelami Ahlak sistemi, Tasavvufi Ahlak sistemi | Tartışmalı Ders |
5 | Felsefi Ahlak Sistemi | Tartışmalı Ders |
6 | Mesleki yönden ahlakın önemi | Tartışmalı Ders |
7 | Ahlaki Erdemler | Tartışmalı Ders |
7 | Ahlaki Erdemler | Tartışmalı Ders |
9 | Mesleki yozlaşmanın önlenmesinde sivil toplumun etkisi | Tartışmalı Ders |
10 | Meslek ahlakının etkinliğinde Ahilik teşkilatının rolü | Tartışmalı Ders |
11 | Fütüvvetnamelerin içeriği | Tartışmalı Ders |
11 | Fütüvvetnamelerin içeriği | Tartışmalı Ders |
13 | Sosyal sorumluluk | Tartışmalı Ders |
14 | Genel değerlendirme | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Meslek ahlakı değerlerini kavratmak | Ödev / Proje | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Meslek ahlakı değerlerini kavratmak | 5 | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |