Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mantık Tarihi ve Problemleri | FDB5045 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Öğrencilere mantığın düşünce dünyamızdaki önemini vurgulayarak ilgili konuları güncel ve akılda kalıcı örneklerle anlatmak suretiyle ders verilmektedir |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Kemal GÖZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Mantıklı düşünme, doğru tanımlar yapabilme, doğru önermeler kurabilme, önermeleri denetleyebilme ve doğru önermelerden hareketle yeni bir doğru önerme üretebilme becerisini kazandırmak |
Ders İçeriği |
Mantığın tanımı, beş tümel, tanım, önerme ve kıyas konuları |
Ders Kaynakları |
el-Vâdıh fi'l-Mantık
Klasik Mantık, Prof. Dr. Necati Öner Klasik Mantığa Giriş, Prof. Dr. İbrahim Emiroğlu |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Mantığın Tanımı, Konuları ve Önemi | |
2 | Kavram ve Terim, Kavramın Tanımı, Kavramlar arası ilişkiler | |
3 | Beş Tümel | |
4 | Tanım ve Bölme, Cins, Nevi ve Fasıl Konuları | |
5 | Arazın Kısımları, Dört Nispet .Bölmenin şartları | |
6 | Hüküm ve Önerme, Önermeler | |
7 | Önermeler Arası Hükümler, Önerme Çeşitleri | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Akıl yürütme Kıyasın Tanımı ve çeşitleri Basit kıyas | |
10 | Bileşik Kıyaslar | |
11 | Kıyasın değeri | |
12 | Temsil ve Tümevarım | |
13 | Tasdik Türleri ve beş sanat | |
14 | Genel değerlendirme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Temel mantık kavramlarını kullanma becerisi kazanır | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | |
Öğrenciler düşünsel faaliyetlerinde onlara yardımcı olacak doğru ve sistemli bir düşünme becerisi kazanır. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Bireysel felsefi argümanlarındaki akıl yürütmeleri denetleyebilir. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Farklı mantık türleri üzerinde farkındalık geliştirerek, önermeler, önermeler arasındaki ilişkiler, ve önermelerin sembolleştirilmesine aşina olacaktır | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Temel mantık kavramlarını kullanma becerisi kazanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler düşünsel faaliyetlerinde onlara yardımcı olacak doğru ve sistemli bir düşünme becerisi kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bireysel felsefi argümanlarındaki akıl yürütmeleri denetleyebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Farklı mantık türleri üzerinde farkındalık geliştirerek, önermeler, önermeler arasındaki ilişkiler, ve önermelerin sembolleştirilmesine aşina olacaktır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |