Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Ahlak Eğitimi | FDB5055 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Nurullah AYDENİZ |
Ders Veren | Doç. Dr. Nurullah AYDENİZ |
Amaç |
İslam ahlakını ve İslam ahlak felsefesini, temel ve tarihsel kaynaklarından hareketle tanımak ve günümüzün bireysel, toplumsal ve küresel ahlaki sorunlarına İslam ahlakı ve felsefesi perspektifinden çözümler üretebilmek… İslam ahlakını ve İslam ahlak felsefesini, temel ve tarihsel kaynaklarından hareketle tanımak ve günümüzün bireysel, toplumsal ve küresel ahlaki sorunlarına İslam ahlakı ve felsefesi perspektifinden çözümler üretebilmek… |
Ders İçeriği |
Kur’an’da ve Sünnette ahlak, dini ahlak (Edeb...), felsefi ahlak (Tehzib...), Tasavvufi ahlak (İhya), Osmanlıda ahlak (A.Alai), Çağdaş İslam ahlakı (Ahlak İlmi),... |
Ders Kaynakları |
Recep Kılıç, Ahlakın Dini Temeli, Türkiye Diyanet Vakfı Yayınları, 2016. ANKARA
MehmetZeki Aydın, Ailede Ahlak Eğitimi, 2009 Kur’an-ı Kerim Nichomakhos’a Etik, Aristoteles Tehzibü’l-Ahlak, İbn Miskeveyh |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 30 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 14 | 1 | 14 |
Final | Final | 38 | 1 | 38 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 192 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,53 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ahlak Kavramı, Tanımlar | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
2 | Antikçağ erdem etiğinin etkisi (Nichomakhos’a Etik, Aristoteles) | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
3 | Modern ahlak felsefesinin etkisi (Ahlak Metafiziğinin Temellendirilmesi, Kant) | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
4 | George Edvar Moore’un Ahlak Falsefesi | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
5 | Epikür’ün ve David Hume’un Ahlak Felsefesi | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
6 | John Stuart Mill’in Ahlak Felsefesi | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
7 | Mutezilenin Ahlak Teorisi | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
8 | ARASINAV | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
9 | Maturidi’nin Ahlak Teorisi | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
10 | Kur’an Ahlakı | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
11 | Din Dışı Temellere Dayanan Ahlak Felsefeleri Ile Dini Temele Dayanan Ahlak Teorilerinin Mukayesesi | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
12 | Ailede Ahlak Eğitimi | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
13 | Örgün Eğitimde Ahlak Eğitimi | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
14 | İnsan Hakları ve Eğitim | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İslam ahlakı ve İslam ahlak felsefesinin en önemli eserlerini tanımış ve bunların seçilmiş bölümlerini okuyup analiz etmiş olacaklardır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Günümüzün ahlaki sorunlarına İslam ahlakı ve felsefesi perspektifinden bakabilecek ve çözüm önerebileceklerdir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Genel öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini din ve ahlak öğretiminde kullanabileceklerdir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İslam ahlakı ve İslam ahlak felsefesinin en önemli eserlerini tanımış ve bunların seçilmiş bölümlerini okuyup analiz etmiş olacaklardır. | 5 | 5 | - | - | 5 | 5 | 5 | - | - | - | - | - |
Günümüzün ahlaki sorunlarına İslam ahlakı ve felsefesi perspektifinden bakabilecek ve çözüm önerebileceklerdir. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Genel öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini din ve ahlak öğretiminde kullanabileceklerdir. | 5 | 5 | - | 5 | 5 | 5 | - | - | - | - | - | - |