Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Teodise ve Kötülük | FDB5058 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Kemal GÖZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Kötülük problemi ve uzantıları hakkında öğrenciye bilgi vermektir. |
Ders İçeriği |
Kötülük Problemine İlişkin Çözümler: Genel Olarak Teodise Algıları |
Ders Kaynakları |
1. Metin Yasa, Tanrı ve Kötülük, Elis Yayınları, Ankara, 2003.
Metin Yasa, Hayyam’ın Rubaileri, Elis Yayınları, Ankara, 2009 Cafer S. Yaran, Kötülük ve Theodise, Vadi Yayınları, 1997. Metin Yasa, Paradoksal Konuşmak, Elis Yayınları, Ankara, 2007 Din Felsefesi El Kitabı, Grafiker yayınları |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kötülük nedir? | Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Grup Çalışması Sözlü |
2 | Kötülük Türleri | Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Grup Çalışması Sözlü |
3 | Kötülük Problemi Nedir? Teorik Versiyon | Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Grup Çalışması Sözlü |
4 | Kötülük Problemi Nedir? Pratik Versiyon | Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Grup Çalışması Sözlü |
5 | Kötülük Problemine İlişkin Çözümler: Genel Olarak Teodise Algıları | Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Grup Çalışması Sözlü |
6 | Kötülük Problemine İlişkin Çözümler: Tanrı-Merkezli Yaklaşım | Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Grup Çalışması Sözlü |
7 | Kötülük Problemine İlişkin Çözümler: İnsan-Merkezli Yaklaşım | Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Grup Çalışması Sözlü |
8 | Kötülük Problemine İlişkin Çözümler: Evren-Merkezli Yaklaşım | Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Grup Çalışması Sözlü |
9 | Kötülük Problemine İlişkin Çözümler: Ontolojik Yaklaşım ve Kötülüğün Yokluğu | Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Grup Çalışması Sözlü |
10 | Ara Sınav | Ders Sözlü |
11 | Kötülük Problemine İlişkin Çözümler: Epistemolojik Yaklaşım ve Kötülüğün Değeri | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Grup Çalışması |
12 | Kötülük Problemine İlişkin Çözümler: Estetik Analoji ve İyi ile Kötünün Birlikteliği | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Grup Çalışması |
13 | Yeni Bir Teodise Denemesi: Aşk Teodisesi | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Grup Çalışması |
14 | Genel Değerlendirme | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Grup Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kötülük probleminin ne olduğunu bilir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
Kötülük problemine ilişkin çözüm yollarını bilir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Seminer Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kötülük probleminin ne olduğunu bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kötülük problemine ilişkin çözüm yollarını bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |