Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İslam Felsefesinin Teşekkül ve Gelişimi | FDB5065 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Kemal GÖZ |
Ders Veren | Prof. Dr. Kemal GÖZ |
Amaç |
İslam felsefesinin teşekkülü ve gelişiminin öğrencilere kavratılmasını gerçekleştirmek. |
Ders İçeriği |
İslam felsefesinin teşekkülü, İslam felsefesinin gelişimi Önemli filozofların tanıtımı |
Ders Kaynakları |
İslam felsefe tarihi Ed. Prof. Dr. Bayram Ali Çetinkaya
İslam felsefesi tarihi Prof. Dr. Mehmet Vural Elis Yayınları,2019; İslamda Felsefi Düşüncenin Kısa Tarihi, Doç. Dr. Osman Mutluel, Fecr Yayınları, 2021 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ödev 1 | 20 |
Ödev 2 | 20 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İslam felsefesinin teşekkülü | Tartışmalı Ders |
2 | İslam felsefesinin gelişimi | Tartışmalı Ders |
3 | Kadim İlkçağ filozoflarının tanıtılması | Tartışmalı Ders |
4 | Kadim İlkçağ filozofları Sokrates, Platon, Aristoteles | Tartışmalı Ders |
5 | İslam Felsefesinde ekoller. Dehriyyun, Tabiiyyun | Tartışmalı Ders |
6 | İslam Felsefesinde ekoller. Meşşaiyyun, Kindi | Tartışmalı Ders |
7 | İslam Felsefesinde ekoller. Meşşaiyyun, Farabi, İbn Sina | Tartışmalı Ders |
8 | İslam Felsefesinde ekoller. İşrakiyyun | Tartışmalı Ders |
9 | İslam Felsefesinde ekoller. İhvan-ı Safa | Tartışmalı Ders |
10 | Arasınav | Tartışmalı Ders |
11 | Felsefeye reaksiyon Gazali | Tartışmalı Ders |
12 | Endülüste Felsefe İbn Meserre, İbn Bâcce, İbn Tufeyl | Tartışmalı Ders |
13 | Tasavvuf Felsefesi İbn Arabî | Tartışmalı Ders |
14 | Final sınavı | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İslam felsefesinin teşekkülü ve gelişiminin öğrencilere kavratılmasını gerçekleştirmek. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
İslam Felsefesinin özgünlüğünü kavratmak | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İslam felsefesinin teşekkülü ve gelişiminin öğrencilere kavratılmasını gerçekleştirmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İslam Felsefesinin özgünlüğünü kavratmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |