Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Din Fenomenolojisi | FDB5075 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Mustafa BAŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin temel amacı dinlerdeki inanç kalıplarını incelemek suretiyle dinlerin insan hayatındaki fonsksiyonunu ortaya koyarak genelde İlahiyat alanında özel de ise Dinler Tarihi bilim dalında yüksek lisans yapan öğrencilerin dinlerin gerçek tabiatı kavramalarını sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Bu derste din fenomenolojisi tanıtılacak ve bir kısım fenomenler ele alınıp incelenecektir. |
Ders Kaynakları |
James L. Cox, Kutsalı İfade Etmek: Din Fenomenolojisine Giriş, İsanbul 2004.
Mircea Eliade, Kutsal ve Dindışı, İstanbul: Gece Yayınları 1992. Sarıkçıoğlu, Ekrem, Din Fenomenolojisi, Isparta, 2002. Mustafa Ünal, Dinlerde Kutsal Zamanlar, İstanbul: IQ Yayıncılık, 2008. Constantin Tacou (haz.), Din ve Fenomenoloji, İstanbul, 2000. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
2 | Din Nedir? Farklı Din Tanımları, Dinlerin Sınıflandırılması Sorunu Fenomenoloji Nedir? | Ders Tartışmalı Ders Seminer |
3 | Din Fenomenolojisi: Aşamaları, Uygulanması, Din Fenomenolojisi Niçin Gelişti? Diğer Yaklaşımlardan farkları, üstün ve zayıf yönleri | Ders Tartışmalı Ders Seminer |
4 | Vaka üzerine Fenomenolojik yöntemi uygulama Kutsal ve Profan (Kutsal Dışı): Kutsalın tezahürleri (Hierofani, Kratofani vb.) | Ders Tartışmalı Ders Seminer |
5 | Kutsalla Bağlantılı Temel Kavramlar: Mana, Tabu ve Totem | Ders Tartışmalı Ders Seminer |
6 | Kutsal Anlatı: Mit / Ritüel ve Ayinler | Ders Tartışmalı Ders Seminer |
7 | Kutsal Şahıslar (Dini Önderler, Şamanlar, Rahipler ve Peygamberler) ve Kutsal Sanat (Müzik, Mimari vb.) | Ders Tartışmalı Ders Seminer |
8 | Kutsal Metin, Ahlak ve İnanç | Ders Tartışmalı Ders Seminer |
9 | Kutsalla iletişim: Dua, Kurban ve Hac | Ders Tartışmalı Ders Seminer |
10 | Kutsal Mekanlar; Dini Mekanlar | Ders Tartışmalı Ders Seminer |
11 | Kutsal Zaman ve Kişiler / Kadın | Ders Tartışmalı Ders Seminer |
12 | Kutsal Hayat: Asketizm; İnisiasyon Ayinleri Temizlenme Ayinleri | Ders Tartışmalı Ders Seminer |
13 | Kutsal Semboller: Sayılar, Şekiller, Kıyafetler, Yiyecekler vb. | Ders Tartışmalı Ders Seminer |
13 | Genel Değerlendirme | Ders Tartışmalı Ders Seminer |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Dinsel fenomenlerin genel tabiatlarını ve özelliklerini kavrayabileceklerdir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Dini geleneklerdeki her bir dinsel fenomeni diğer dinsel fenomenlerden bağımsız bir şekilde tanıyıp bileceklerdir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Birbirinden ayrı gibi görünse ve isimleri farklı olsa da dinsel inançların tabiatları ve fonksiyonları bakımından süreklilik arz ettiğini gerçeğinin farkında olacaklardır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Tanıyıp bildikleri dinsel fenomenlerin birbirleriyle mukayesesini yapabilme becerisi kazanacaklardır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dinsel fenomenlerin genel tabiatlarını ve özelliklerini kavrayabileceklerdir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Dini geleneklerdeki her bir dinsel fenomeni diğer dinsel fenomenlerden bağımsız bir şekilde tanıyıp bileceklerdir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Birbirinden ayrı gibi görünse ve isimleri farklı olsa da dinsel inançların tabiatları ve fonksiyonları bakımından süreklilik arz ettiğini gerçeğinin farkında olacaklardır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tanıyıp bildikleri dinsel fenomenlerin birbirleriyle mukayesesini yapabilme becerisi kazanacaklardır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |