Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Misyonerlik Faaliyetleri | FDB5078 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Mustafa BAŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Dinlerin birbirine yaklaşımlarını ve bu yaklaşımların tarihi gelişimini incelemek. Farklı dinlere mensup insanların birlikte yaşama anlayışına katkı sağlamak. |
Ders İçeriği |
Dinlerin birbirlerine yaklaşım tarzları. Dışlayıcı, Kapsamacı ve Çoğulcu yaklaşımlar. Tarihten günümüze dinlerin yayılma çabaları, Dinlerarası diyaloğun ortaya çıkışı, katkılar ve eleştiriler |
Ders Kaynakları |
Asrımızda Hıristiyan-Müslüman Münasebetleri, İstanbul 1993; Ahmet Hikmet Eroğlu
Türkiye’de Misyonerlik Faaliyetleri, Editör, Ömer Faruk Harman, İstanbul 200 Mustafa Erdem, Misyonerlik Faaliyetleri ve Türkiye, Ankara 2005 Ülkemizde Misyonerlik Faaliyetleri Yapan Gruplarla ilgili Çalışmalar veMakaleler |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Misyon ve Misyonerlik kavramları | Ders Tartışmalı Ders Seminer |
2 | Misyonerli dinlerin benzer ve farklı yönleri. | Ders Tartışmalı Ders Seminer |
3 | Misyonerlik ve tebliğ arasındaki farklar. | Ders Tartışmalı Ders Seminer |
4 | Misyonerliğin hıristiyanlıktaki dini referansları | Ders Tartışmalı Ders Seminer |
4 | Misyonerliğin hıristiyanlıktaki dini referansları | Ders Tartışmalı Ders Seminer |
6 | Misyonerliğin metodolojisi | Ders Tartışmalı Ders Seminer |
7 | Misyoner Dinlerin metodolojisi | Ders Tartışmalı Ders Seminer |
8 | Misyonerlik aktiviteleri | Ders Tartışmalı Ders Seminer |
9 | Katolik misyonerler ve faaliyetleri. | Ders Tartışmalı Ders Seminer |
10 | Protestan Misyonerlik faaliyetleri. | Ders Tartışmalı Ders Seminer |
11 | Modern dünyada misyonerlik aktiviteleri | Ders Tartışmalı Ders Seminer |
12 | Katolik Kilisesi ve Dinlerarası Diyalog | Ders Tartışmalı Ders Seminer |
13 | Misyoner Kökenli Uzakdoğu Dinleri | Ders Tartışmalı Ders Seminer |
14 | Uzakdoğu Dinlerinin Misyon Kuruluşları | Ders Tartışmalı Ders Seminer |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Dinlere anlama odaklı yaklaşır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Farklı inanışa sahip olanın ötekileştirilmemesi gerektiğini fark eder. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Kültürel çoğulculuğun farkında olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Tebliğ ve misyonerliğin farklılığının ayırt eder. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Seminer | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dinlere anlama odaklı yaklaşır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Farklı inanışa sahip olanın ötekileştirilmemesi gerektiğini fark eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kültürel çoğulculuğun farkında olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tebliğ ve misyonerliğin farklılığının ayırt eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |