Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Fotokimya | KIM6017 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | KİMYA - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Gökhan SEVİNÇ |
Ders Veren | |
Amaç |
Elektromanyetik radyasyonun meydana getirdiği fiziksel ve kimyasal değişimlerin moleküler düzeyde incelenmesi, elektromanyetik ışıma, atom ve moleküllerin fotonlarla etkileşimi, ışık absorpsiyonu ve emisyonu; fotokimya yasaları, Jablonski diyagramı, atomik ve moleküler spektrum, seviyeler arası geçişler, moleküliçi ve moleküllerarası enerji transferleri, fotokimyasal tepkimeler, lüminesans spektroskopisi konularını öğretmektir. |
Ders İçeriği |
Fotokimyada kavramlar ve prensipler; Elektronik olarak uyarılmış haller ve elektron geçişleri; Absorpsiyon ve emisyon radyasyonları; Sönüm ve duyarlılık, Fotodisosiyasyon; Orbital simetri ilişkileri; Foto-oksidasyon ve -redüksiyon reaksiyonları; Organik bileşiklerin: Hidrokarbonlar, Doymamış sistemler, Aromatik bileşikler, Ketonlar ve enonların fotokimyasal reaksiyonları; oksijen, azot, kükürt ve halojen içeren bileşiklerin fotokimyası |
Ders Kaynakları |
Fizikokimya, Prof.Dr. Yüksel Sarıkaya, Gazi Kitabevi, 1997, ISBN: 975-7313-00-9; Brian Wardle "Principles and Applications of Photochemistry" 1th Ed. JohnWiley&Sons Ltd., 2009;
Brian Wardle "Principles and Applications of Photochemistry" 1th Ed. JohnWiley&Sons Ltd., 2009 A. Gilbert and J. Baggott, "Essentials of Molecular Photochemistry," CRC Press, London, UK, 1991. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
2 | Fotokimya temel konularına giriş | Tartışmalı Ders |
2 | Fotokimya temel konularına giriş | Tartışmalı Ders |
3 | Elektromanyetik ışıma, ışık absorpsiyonu ve emisyonu | Tartışmalı Ders |
4 | Fotokimya kanunları, Jablonski diyagramı | Tartışmalı Ders |
5 | Atomik spektrum | Tartışmalı Ders |
6 | Moleküler spektrum | Tartışmalı Ders |
7 | Seviyeler arası (izinli/izinsiz) geçişler | Tartışmalı Ders |
8 | Moleküliçi ve moleküllerarası enerji transferleri (IC/ISC) | Tartışmalı Ders |
8 | Moleküliçi ve moleküllerarası enerji transferleri (IC/ISC) | Tartışmalı Ders |
10 | Lüminesans spektroskopisi (floresans ve fosforesans) | Tartışmalı Ders |
11 | Fotokimyasal tepkimeler | Tartışmalı Ders |
11 | Fotokimyasal tepkimeler | Tartışmalı Ders |
11 | Fotokimyasal tepkimeler | Tartışmalı Ders |
14 | Kimyada fotokimyasal uygulamalar | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Fotokimyanın temel prensiplerini uygulama becerisi kazanırlar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Fizikokimyanın genel prensipleri hakkında bilgi kazanırlar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Fotokimyasal prosesleri ve bu proseslerin sınıflandırılmasını kavrayabilir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Uyarılmış haldeki moleküllerin moleküler etkileşimlerini anlayabilir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Floresansı etkileyen faktörleri öğrenebilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Fotokimyanın temel prensiplerini uygulama becerisi kazanırlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Fizikokimyanın genel prensipleri hakkında bilgi kazanırlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Fotokimyasal prosesleri ve bu proseslerin sınıflandırılmasını kavrayabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Uyarılmış haldeki moleküllerin moleküler etkileşimlerini anlayabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Floresansı etkileyen faktörleri öğrenebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - |