Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çevre Kimyası | KIM6038 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | KİMYA - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz-yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Zerrin PAT |
Ders Veren | |
Amaç |
Çevresel kirliliğe neden olan faktörlerin bilinmesi ve temel atık arıtım yöntemlerinin öğretilmesi. |
Ders İçeriği |
Çevre kimyasına giriş ve çevresel atık kaynakları , İçme ve atıksuların doğada bulunma durumları, Atık kaynakları ve çeşitleri, Su ve atıksu kirliliği, toprak ve hava kirliliği, katı atık yönetimi, Atık arıtım yöntemleri (Fiziksel, kimyasal ve biyolojik yöntemler) ve atıkların çevreye etkileri. |
Ders Kaynakları |
Çevre Kimyası Turgut Gündüz, Gazi Kitabevi.2008
Çevre Sorunları, Turgut Gündüz, Bilge Yayıncılık , Ankara, 1994. Environmental Chemistry (Fifth Edition),Stanley E. Manahan , Lewis Publishers, (1991 ) |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Çevre kimyasına giriş ve çevresel atık kaynakları | Ders |
2 | İçme ve atıksuların doğada bulunma durumları | Ders |
3 | Su kirliliği ve atıksu analizleri. | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
4 | Toprak ve hava kirliliği-I | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
5 | Toprak ve hava kirliliği-II | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
6 | Atık arıtım yöntemleri (Fiziksel, kimyasal ve biyolojik yöntemler)-I | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
7 | Atık arıtım yöntemleri (Fiziksel, kimyasal ve biyolojik yöntemler)-II | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
8 | Atık arıtım yöntemleri (Fiziksel, kimyasal ve biyolojik yöntemler)-III, ara sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
9 | Ağır metallerin çevre ve insan sağlığı üzerindeki etkileri | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
10 | Boyarmaddelerin çevre ve insan sağlığı üzerindeki etkileri | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
11 | Pestisitlerin çevresel etkileri ve arıtım yöntemleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
12 | Diğer organik kirletici tipleri ve arıtım yöntemleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
13 | Radyoaktif maddeler ve çevresel etkileri | Ders |
14 | Atık yönetimi ve yasal düzenlemeler | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Çevre kirliliğine neden olan faktörleri bilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Çevre kirliliğine sebep olan maddelerin analiz yöntemlerini öğrenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Atık yönetimi hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Çevre kirliliğine neden olan faktörleri bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Çevre kirliliğine sebep olan maddelerin analiz yöntemlerini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Atık yönetimi hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - |