Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Anatomi | AMH103 | 1 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | AMELİYATHANE HİZMETLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Zeynep YILMAZ |
Ders Veren | Öğr. Gör. Esma AYDIN |
Amaç |
Vücudun temel yapısı ve sistemleri oluşturan organların anatomik özellikleri ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Anatomi ile ilgili temel terim ve kavramlar Hücrenin yapısı ve çeşitleri İskelet sistemi Kas sistemi Kalbin anatomik özellikleri ve vasküler yapılar Üst ve alt solunum yolu anatomik yapıları Toraks ve memenin yapısı Merkezi Sinir sisteminin anatomik yapısı Periferik sinir sisteminin anatomik yapısı Duyu organları Hipofiz bezi ve diğer endokrin sistem yapıları Sindirim yolu organları ve Sindirime yardımcı organ ve bezlerin yapıları Kadın ve erkekte ürogenital sistem yapıları |
Ders Kaynakları |
Anatomi, Kıvılcım Kitabevi, Kayseri, 2012
Sorumlu ders elemanı ders sunuları, ders kitapları, yayınlar |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 10 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 11 | 22 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Final | Final | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 126 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,94 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Anatomiye Giriş ve Genel Tanımlar | Ders |
2 | Hareket Sistemi | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Üst Ekstremite Anatomisi | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Alt Ekstremite Anatomisi | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Baş-Boyun Anatomisi | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Gövde Anatomisi | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Dolaşım Sistemi | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Ara Sınav, Solunum Sistemi | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Sindirim Sistemi | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Boşaltım Sistemi | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Üreme Sistemi | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Sinir Sistemi | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Endokrin Sistem ve Duyu Organları | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Final, Endokrin Sistem ve Duyu Organları | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İnsan vücuduna ait oluşumların isimlendirilmesinde kullanılan terminolojinin temel kurallarını bilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Problem Çözme Beyin Fırtınası | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
İnsan anatomisi ile ilgili genel kavramları tanımlar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
Gördüğü oluşumu tanır, isimlendirir ve yapısal özelliklerini açıklayabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Vaka Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler |
Doku ve organların normal yapısının, anormal yapıdan farkını ayırt edebilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Anatomik oluşumların vücut yüzeyinde oluşturduğu görünüm özelliklerini tanımlar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İnsan vücuduna ait oluşumların isimlendirilmesinde kullanılan terminolojinin temel kurallarını bilir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
İnsan anatomisi ile ilgili genel kavramları tanımlar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Gördüğü oluşumu tanır, isimlendirir ve yapısal özelliklerini açıklayabilir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Doku ve organların normal yapısının, anormal yapıdan farkını ayırt edebilir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Anatomik oluşumların vücut yüzeyinde oluşturduğu görünüm özelliklerini tanımlar. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |