| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Anatomi | AMH103 | 1 | 3 + 0 | 5,0 |
| Birim Bölüm | AMELİYATHANE HİZMETLERİ |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Esma AYDIN (Yıl: 2025 - 2026) |
| Ders Veren | Öğr. Gör. Esma AYDIN |
| Amaç |
Vücudun temel yapısı ve sistemleri oluşturan organların anatomik özellikleri ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
| Ders İçeriği |
Anatomi ile ilgili temel terim ve kavramlar Hücrenin yapısı ve çeşitleri İskelet sistemi Kas sistemi Kalbin anatomik özellikleri ve vasküler yapılar Üst ve alt solunum yolu anatomik yapıları Toraks ve memenin yapısı Merkezi Sinir sisteminin anatomik yapısı Periferik sinir sisteminin anatomik yapısı Duyu organları Hipofiz bezi ve diğer endokrin sistem yapıları Sindirim yolu organları ve Sindirime yardımcı organ ve bezlerin yapıları Kadın ve erkekte ürogenital sistem yapıları |
| Ders Kaynakları |
Anatomi, Kıvılcım Kitabevi, Kayseri, 2012
Sorumlu ders elemanı ders sunuları, ders kitapları, yayınlar |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Kısa Sınav 1 | 20 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
100
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 14 | 28 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 4 | 1 | 4 |
| Final | Final | 6 | 1 | 6 |
| Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 123 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,82 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Anatomiye giriş, Genel kavramlar | Tartışmalı Ders |
| 2 | Kemikler ve Eklemler-1 | Tartışmalı Ders |
| 3 | Kemikler ve Eklemler-2 | Tartışmalı Ders |
| 4 | Kaslar-1 | Tartışmalı Ders |
| 5 | Kaslar-2 | Tartışmalı Ders |
| 6 | Solunum Sistemi Anatomisi | Tartışmalı Ders |
| 7 | Dolaşım Sistemi Anatomisi | Tartışmalı Ders |
| 8 | Ara Sınav | Tartışmalı Ders |
| 9 | Sindirim Sistemi Anatomisi | Tartışmalı Ders |
| 10 | Üriner Sistem Anatomisi | Tartışmalı Ders |
| 11 | Genital Sistem Anatomisi | Tartışmalı Ders |
| 12 | Endokrin Sistem Anatomisi | Tartışmalı Ders |
| 13 | Sinir Sistemi | Tartışmalı Ders |
| 14 | Final sınavı | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| İnsan vücuduna ait oluşumların isimlendirilmesinde kullanılan terminolojinin temel kurallarını bilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| İnsan anatomisi ile ilgili genel kavramları tanımlar. | Yazılı Sınav | Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Gördüğü oluşumu tanır, isimlendirir ve yapısal özelliklerini açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Doku ve organların normal yapısının, anormal yapıdan farkını ayırt edebilir. | Yazılı Sınav | Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Anatomik oluşumların vücut yüzeyinde oluşturduğu görünüm özelliklerini tanımlar. | Yazılı Sınav | Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İnsan vücuduna ait oluşumların isimlendirilmesinde kullanılan terminolojinin temel kurallarını bilir. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| İnsan anatomisi ile ilgili genel kavramları tanımlar. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Gördüğü oluşumu tanır, isimlendirir ve yapısal özelliklerini açıklayabilir. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Doku ve organların normal yapısının, anormal yapıdan farkını ayırt edebilir. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Anatomik oluşumların vücut yüzeyinde oluşturduğu görünüm özelliklerini tanımlar. | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |