| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Fizyoloji | AMH105 | 1 | 3 + 0 | 4,0 |
| Birim Bölüm | AMELİYATHANE HİZMETLERİ |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüzyüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Samet Ramazan KOÇOĞLU (Yıl: 2025 - 2026) |
| Ders Veren | Öğr. Gör. Samet Ramazan KOÇOĞLU |
| Amaç |
İnsan organizmasını oluşturan hücre, organ ve sistemlerin işlevsel mekanizmalarını ve bu işlevsel süreçlerin birbirleri ile ilişkilerini değerlendirmektir. |
| Ders İçeriği |
Hücre ve membran fizyolojisi, Dolaşım sistemi fizyolojisi, Solunum sistemi fizyolojisi, Boşaltım sistemi fizyolojisi, Sindirim sistemi fizyolojisi, Kas sistemi fizyolojisi, Endokrin sistem fizyolojisi, Sinir sistemi fizyolojisi. |
| Ders Kaynakları |
GUYTON&HALL TIBBİ FİZYOLOJİ
Sorumlu ders elemanı ders sunuları, ders kitapları, yayınlar |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ödev 1 | 10 |
| Toplam | 40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %60 |
| Toplam | %60 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
100
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 3 | 14 | 42 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 4 | 1 | 4 |
| Final | Final | 10 | 1 | 10 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 8 | 1 | 8 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 106 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,16 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Fizyoloji'ye giriş, Homeostasis, | Tartışmalı Ders |
| 2 | Hücre ve yapısı | Tartışmalı Ders |
| 3 | Hücre potansiyelleri | Tartışmalı Ders |
| 4 | Nöromuskuler kavşak ve kas fizyolojisi | Tartışmalı Ders |
| 5 | Kalp ve dolaşım sistemi fizyolojisi | Tartışmalı Ders |
| 5 | Kalp ve dolaşım sistemi fizyolojisi | Tartışmalı Ders |
| 7 | Solunum sistemi fizyolojisi | Tartışmalı Ders |
| 8 | Ara sınav | |
| 9 | Böbrek fizyolojisi | |
| 10 | Sinir sistemi fizyolojisi | Tartışmalı Ders |
| 11 | Duyu fizyolojisi | Tartışmalı Ders |
| 12 | Endokrin sistem fizyolojisi | Tartışmalı Ders |
| 13 | Sindirim sistemi fizyolojisi | Tartışmalı Ders |
| 14 | Final sınavı | Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Vücudun çalışma mekanizmasını öğrenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Organ ve sistemlerin bir bütün olarak denge içinde çalışmasını kavrar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Sistemleri ve bu sistemler ile ilgili terminolojiyi öğrenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Organizmanın nasıl bir iç denge içerisinde çalıştığını kavrar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Vücudun çalışma mekanizmasını öğrenir. | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Organ ve sistemlerin bir bütün olarak denge içinde çalışmasını kavrar. | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Sistemleri ve bu sistemler ile ilgili terminolojiyi öğrenir. | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Organizmanın nasıl bir iç denge içerisinde çalıştığını kavrar. | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |