EN
  • Anasayfa
  • AMH107 Terminoloji (2024 - 2025 / 1. Yarıyıl)
  • EN
AMH107 - Terminoloji
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Terminoloji AMH107 1 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
AMELİYATHANE HİZMETLERİ
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Dr. Zeynep YILMAZ
Ders Veren Öğr. Gör. Gülsüm AKKUŞ
Amaç

Sağlıkla ilgili temel tanım, kavram ve konuların ve buna paralel olarak gerekli tıbbi terminolojinin öğrenilmesi amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

İnsanın Yapısına İlişkin Temel Tanım ve Terimler, Tıbbi Terimleri okuma kuralları, Kaynaştırma harfleri, Tıbbi terimleri meydana getiren öğeler; ön ek, son ek, kök yapıları, kaynaştırma harfleri, Tıbbi Kısaltmalar, Kan ve Kan Yapıcı Organlar, Lenf ve İmmün Sisteme İlişkin Terimler, Kardiyovasküler Sisteme İlişkin Terimler, Solunum Sistemine İlişkin Terimler, Sindirim sistemine İlişkin Terimler, Göze İlişkin Terimler, Üriner Sisteme İlişkin Terimler, Eponimler, Akronimler, Sinir Sistemi ve Psikiyatrik Hastalıklar, İç Salgı ve Metabolizma Bozuklukları ve Hareket Sistemine ilişkin terimler

Ders Kaynakları Sorumlu ders elemanı ders sunuları, ders kitapları, yayınlar
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
100
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 9 18
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 2 8 16
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 2 2 4
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 3 2 6
Final Final 3 2 6
Toplam İş Yükü (Saat) 78
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,06
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tıbbi Terminolojiye Giriş, terim kavramı ve sağlık terminolojisi Tartışmalı Ders
2 İnsanın Yapısına İlişkin Temel Tanım ve Terimler Tartışmalı Ders
3 Terimlerin tekil ve çoğul hali, tıbbi kısaltmalar Tartışmalı Ders
3 Terimlerin tekil ve çoğul hali, tıbbi kısaltmalar Tartışmalı Ders
5 Tıbbi Terimleri Meydana Getiren Öğeler: Kökler Tartışmalı Ders
6 Tıbbi Terimleri Meydana Getiren Öğeler: Ön Ekler Tartışmalı Ders
7 Tıbbi Terimleri Meydana Getiren Öğeler: Son Ekler Tartışmalı Ders
8 Ara Sınav Tartışmalı Ders
9 Solunum Sistemi Terimleri Tartışmalı Ders
9 Solunum Sistemi Terimleri Tartışmalı Ders
11 Kalp ve dolaşım sistemi ile ilgili terimler Tartışmalı Ders
12 Sindirim sistemi ile ilgili terimler Tartışmalı Ders
13 Boşaltım sistemi ile ilgili terimler Tartışmalı Ders
14 Kas ve iskelet sistemi ile ilgili terimler Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Bir tıbbi terimin yapısını terminolojik olarak analiz edebilme yeteneğini kazanma Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Tıbbi terimleri meydana getiren kök, önek ve sonekleri analiz edebilir Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
İnsan yapısına ilişkin temel tanım ve terimleri kavrar Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Sistemlere ilişkin tıbbi terimleri kavrar Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Bir tıbbi terimin yapısını terminolojik olarak analiz edebilme yeteneğini kazanma 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Tıbbi terimleri meydana getiren kök, önek ve sonekleri analiz edebilir 4 5 4 5 4 5 4 5 4 5 4 5
İnsan yapısına ilişkin temel tanım ve terimleri kavrar 5 4 5 5 4 5 4 5 4 5 5 4
Sistemlere ilişkin tıbbi terimleri kavrar 5 4 5 5 5 4 5 5 4 5 4 5