Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Anesteziye Giriş | AMH109 | 1 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | AMELİYATHANE HİZMETLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze. Konu anlatım, soru-yanıt, özgün uygulamlarla müdahale tekniklerini öğrenme ve doküman incelemesi |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Gülsüm AKKUŞ |
Ders Veren | Doç. Dr. Hüseyin Erdem AK |
Amaç |
İntravenöz anestezi, sinir kas bloğu, kas gevşetici ilaçlar, preoperatif hasta değerlendirme, premedikasyon, endotrakeal entübasyon öğrenme. |
Ders İçeriği |
İntravenöz anestezi, sinir kas bloğu, kas gevşetici ilaçlar, preoperatif hasta değerlendirme, premedikasyon, endotrakeal entübasyon |
Ders Kaynakları |
Bakan N., Çamcı E., Devrim S., Gül M., Çelik M.G., ve ark
(2015). Teknikerler ve teknisyenler için anesteziyoloji.
Ankara: Güneş Tıp Kitabevleri.
Gürel A. (2016). Hemşirelik, fizyoterapi ve sağlık önlisans bölümleri için farmakoloji. Ankara: Güneş Tıp Kitabevleri |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İntiavenöz Anestezi | Ders |
2 | Sinir Kas Bloğu | Ders |
3 | Kas Gevşetici İlaçlar | Ders |
4 | Preoperatif Hasta Değerlendirme | Ders |
4 | Preoperatif Hasta Değerlendirme | Ders |
6 | Premedikasyon | Ders |
6 | Premedikasyon | Ders |
8 | Endotrakeal Entübasyon | Ders |
9 | Ara Sınav | Ders |
8 | Endotrakeal Entübasyon | Ders |
8 | Endotrakeal Entübasyon | Ders |
12 | Postoperatif Hasta | Ders |
12 | Postoperatif Hasta | Ders |
14 | Final Sınavı | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Ameliyathanede kullanılan ilaçların kullanım amaçlarını kavrar. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Sözlü Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
Endotrekal entübasyonu kavrar. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Sözlü Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
Ameliyat sonrası hasta izlemini öğrenir. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Sözlü Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
Anestezi uygulamalarını öğrenir | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Sözlü Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
Anestezi öncesi hasta hazırlığını kavrar. | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Sözlü Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ameliyathanede kullanılan ilaçların kullanım amaçlarını kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Endotrekal entübasyonu kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ameliyat sonrası hasta izlemini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Anestezi uygulamalarını öğrenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Anestezi öncesi hasta hazırlığını kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |