| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Meslek Etiği | AMH115 | 1 | 2 + 0 | 2,0 |
| Birim Bölüm | AMELİYATHANE HİZMETLERİ |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Samet Ramazan KOÇOĞLU (Yıl: 2025 - 2026) |
| Ders Veren | Öğr. Gör. Samet Ramazan KOÇOĞLU |
| Amaç |
Bu derste meslek etiği ile ilgili yeterliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır. Bu bağlamda; etik ve ahlak kavramları ve bu kavramları birbirinden ayıran noktalar, ahlaki değerler, etik-hukuk-ahlak-toplum ilişkisi, etik sistemler, etik kodlar, meslek etiği, etik karar verme, etik kurullar, etik ikilem, etik sorun vb. kavramların anlaşılması ve içselleştirilmesi amaçlanmıştır. |
| Ders İçeriği |
Bu ders etiğin kavramsal çerçevesi, mesleki etik değerler, mesleki etik ilke ihlalleri ve mesleki sorumlulukları içerir. |
| Ders Kaynakları |
Burkhardt MA., Nathaniel AK. (2013). Çağdaş hemşirelikte etik, (ŞE Alpar, N Bahçecik, Ü Karabacak çev.ed.), İstanbul Medikal Sağlık ve Yayıncılık.
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ödev 1 | 10 |
| Toplam | 40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %60 |
| Toplam | %60 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
100
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
| Final | Final | 20 | 1 | 20 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 1 | 5 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 63 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,47 | |||
| AKTS | 2,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Etik ve ahlak kavramlarını incelemek | Tartışmalı Ders |
| 2 | Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörleri incelemek. | Tartışmalı Ders |
| 3 | Etik sistemler | Tartışmalı Ders Sözlü |
| 4 | Ahlakın oluşumunda rol oynayan faktörlerle etik sistemleri karşılaştırmak. | Tartışmalı Ders Gösterim Sözlü |
| 5 | Moral Belirsizlik, Moral Sorun, Moral İkilem | Tartışmalı Ders Gösterim Sözlü |
| 6 | Etik Teorilere Giriş | Tartışmalı Ders Gösterim Sözlü |
| 7 | Etik İlkeler ve Etik Karar Verme | Tartışmalı Ders Gösterim Sözlü |
| 8 | Ara Sınav | Ders |
| 9 | Tıbbı hata ve etik | Tartışmalı Ders Gösterim Sözlü |
| 10 | Triyaj ve Etik | Tartışmalı Ders Gösterim Sözlü |
| 11 | Resüsitasyon ve Etik | Tartışmalı Ders Gösterim Sözlü |
| 12 | Ötenazi, Terminal Dönem ve Etik | Tartışmalı Ders Gösterim Sözlü |
| 13 | Cerrahi ve etik | Tartışmalı Ders Gösterim Sözlü |
| 14 | Etik Kurullar ve Etik Kurulların Tıptaki Rolü | Tartışmalı Ders Gösterim Sözlü |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Mesleki etik ilkelere uyan ve uymayan davranışları bilir | |||
| Etik ve ahlak kavramlarını yorumlar. | |||
| Etik teorileri açıklar |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Mesleki etik ilkelere uyan ve uymayan davranışları bilir | 4 | - | - | - | - | - | - | - | 4 | - | - | - | - | ;
| Etik ve ahlak kavramlarını yorumlar. | 4 | - | - | - | - | - | - | - | 4 | - | - | - | - | ;
| Etik teorileri açıklar | 4 | - | - | - | - | - | - | - | 4 | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | 4 | - | - | - | - | - | - | - | 4 | - | - | - | - |