Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Hasta Güvenliği | AMH104 | 2 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | AMELİYATHANE HİZMETLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Gülsüm AKKUŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Sağlık kurumlarında hasta güvenliği kural ve uygulamalarının öğrenilmesi |
Ders İçeriği |
Bu ders; Hasta Güvenliği ile ilgili temel kavramlar,Hasta Güvenliğinin dünyada ve ülkemizde gelişimi ,Hasta Güvenlik Hedefleri ,Güvenli Cerrahi Uygulamaları,Güvenli Cerrahi Uygulamaları örnek olay tartışılması,İlaç Güvenliği ,İlaç Güvenliği örnek olay tartışılması,Laboratuvar Güvenliği ,Radyasyon Güvenliği ,Tesis Yönetimi ve Güvenliği ,Tıbbi Hata Bildirimi ve Analizi ,Tıbbi Hata Bildirimi ve Analizi Uygulama,Risk Değerlendirme ve Analizi,Risk Değerlendirme ve Analizi Uygulama; konularını içermektedir. |
Ders Kaynakları |
Öğretim elemanı ders notları
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 10 | 20 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 10 | 20 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 8 | 16 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 3 | 2 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 103 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,04 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Hasta Güvenliği ile ilgili temel kavramlar | Tartışmalı Ders |
2 | Hasta Güvenliğinin dünyada ve ülkemizde gelişimi | Tartışmalı Ders |
3 | Hasta Güvenlik Hedefleri | Tartışmalı Ders |
4 | Güvenli Cerrahi Uygulamaları | Tartışmalı Ders |
5 | Güvenli Cerrahi Uygulamaları örnek olay tartışılması | Tartışmalı Ders |
6 | İlaç Güvenliği | Tartışmalı Ders |
7 | İlaç Güvenliği örnek olay tartışılması | Tartışmalı Ders |
8 | Laboratuvar Güvenliği | Tartışmalı Ders |
9 | Radyasyon Güvenliği | Tartışmalı Ders |
10 | Tesis Yönetimi ve Güvenliği | Tartışmalı Ders |
11 | Tıbbi Hata Bildirimi ve Analizi | Tartışmalı Ders |
12 | Tıbbi Hata Bildirimi ve Analizi Uygulama | Tartışmalı Ders |
13 | Risk Değerlendirme ve Analizi | Tartışmalı Ders |
14 | Risk Değerlendirme ve Analizi Uygulama | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Hasta Güvenliğini kurallarını bilecek ve değerlendirebilecektir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Hasta Güvenliği ile ilgili problemleri çözebilecektir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Tesis, cihaz ve diğer unsurlarla ilgili hasta güvenliği ile ilgili planlama ve izleme yapabilecektir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Hasta Güvenliğini kurallarını bilecek ve değerlendirebilecektir. | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 |
Hasta Güvenliği ile ilgili problemleri çözebilecektir. | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 |
Tesis, cihaz ve diğer unsurlarla ilgili hasta güvenliği ile ilgili planlama ve izleme yapabilecektir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 |