EN
  • Anasayfa
  • AMH104 Hasta Güvenliği (2024 - 2025 / 2. Yarıyıl)
  • EN
AMH104 - Hasta Güvenliği
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Hasta Güvenliği AMH104 2 2 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
AMELİYATHANE HİZMETLERİ
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Gülsüm AKKUŞ
Ders Veren
Amaç

Sağlık kurumlarında hasta güvenliği kural ve uygulamalarının öğrenilmesi

Ders İçeriği

Bu ders; Hasta Güvenliği ile ilgili temel kavramlar,Hasta Güvenliğinin dünyada ve ülkemizde gelişimi ,Hasta Güvenlik Hedefleri ,Güvenli Cerrahi Uygulamaları,Güvenli Cerrahi Uygulamaları örnek olay tartışılması,İlaç Güvenliği ,İlaç Güvenliği örnek olay tartışılması,Laboratuvar Güvenliği ,Radyasyon Güvenliği ,Tesis Yönetimi ve Güvenliği ,Tıbbi Hata Bildirimi ve Analizi ,Tıbbi Hata Bildirimi ve Analizi Uygulama,Risk Değerlendirme ve Analizi,Risk Değerlendirme ve Analizi Uygulama; konularını içermektedir.

Ders Kaynakları Öğretim elemanı ders notları
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 10 20
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 10 20
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 2 8 16
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 2 6 12
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 3 2 6
Toplam İş Yükü (Saat) 103
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,04
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Hasta Güvenliği ile ilgili temel kavramlar Tartışmalı Ders
2 Hasta Güvenliğinin dünyada ve ülkemizde gelişimi Tartışmalı Ders
3 Hasta Güvenlik Hedefleri Tartışmalı Ders
4 Güvenli Cerrahi Uygulamaları Tartışmalı Ders
5 Güvenli Cerrahi Uygulamaları örnek olay tartışılması Tartışmalı Ders
6 İlaç Güvenliği Tartışmalı Ders
7 İlaç Güvenliği örnek olay tartışılması Tartışmalı Ders
8 Laboratuvar Güvenliği Tartışmalı Ders
9 Radyasyon Güvenliği Tartışmalı Ders
10 Tesis Yönetimi ve Güvenliği Tartışmalı Ders
11 Tıbbi Hata Bildirimi ve Analizi Tartışmalı Ders
12 Tıbbi Hata Bildirimi ve Analizi Uygulama Tartışmalı Ders
13 Risk Değerlendirme ve Analizi Tartışmalı Ders
14 Risk Değerlendirme ve Analizi Uygulama Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Hasta Güvenliğini kurallarını bilecek ve değerlendirebilecektir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Hasta Güvenliği ile ilgili problemleri çözebilecektir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Tesis, cihaz ve diğer unsurlarla ilgili hasta güvenliği ile ilgili planlama ve izleme yapabilecektir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Hasta Güvenliğini kurallarını bilecek ve değerlendirebilecektir. 5 5 4 4 5 4 5 5 4 4 5 4
Hasta Güvenliği ile ilgili problemleri çözebilecektir. 5 4 4 5 4 5 5 4 5 5 4 5
Tesis, cihaz ve diğer unsurlarla ilgili hasta güvenliği ile ilgili planlama ve izleme yapabilecektir. 5 5 5 5 4 5 4 5 4 5 4 4