EN
  • Anasayfa
  • AMH205 Ameliyathane Uygulama II (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
AMH205 - Ameliyathane Uygulama II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Ameliyathane Uygulama II AMH205 3 0 + 8 8,0 Pdf
Birim Bölüm
AMELİYATHANE HİZMETLERİ
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Esma AYDIN Öğr. Gör. Gülsüm AKKUŞ Öğr. Gör. Samet Ramazan KOÇOĞLU
Ders Veren Öğr. Gör. Samet Ramazan KOÇOĞLU Öğr. Gör. Esma AYDIN
Amaç

Öğrencilerin enfeksiyon bulaş yollarını ve alınabilecek önlemleri öğrenmeleri Ameliyathane süreçlerini bilmesi Ameliyathanede kullanılan malzemeleri tanıması

Ders İçeriği

Cerrahi aletlerin temziliği, hastaları ameliyatlara hazırlama, ameliyathaneleri ameliyata hazırlama, hastalara uygun pozisyon verme

Ders Kaynakları Alican F. (2007). Genel Cerrahi. Nobel Tıp Kitabevi. İstanbul
Öğretim elemanı ders notları
Akgün, S. (1995). Hastalıklar Bilgisi. Ankara: Hatiboğlu Yayınları
Alican F. (2007). Genel Cerrahi. Nobel Tıp Kitabevi. İstanbul.
Polat, M., Gülay, M. Ş. (2015). Hastalıklar bilgisi. Ankara: Dünya kitabevi.
Açıldığı Öğretim Yılı 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Uygulama 1 10
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 8 14 112
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 14 28
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 3 1 3
Final Final 3 1 3
Toplam İş Yükü (Saat) 216
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 8,47
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Pansuman hazırlama Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması
2 Cerrahi aletlerin temizliği Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması
2 Cerrahi aletlerin temizliği Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması
2 Cerrahi aletlerin temizliği Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması
5 Ameliyat salonunun hazırlanması Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması
5 Ameliyat salonunun hazırlanması Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması
7 Cerrahi enstrümanlar Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması
8 Hasta hazırlığı prosedürü Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması
8 Hasta hazırlığı prosedürü Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması
10 Ameliyat ekibinin hazırlanma prosedürü Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması
10 Ameliyat ekibinin hazırlanma prosedürü Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması
10 Ameliyat ekibinin hazırlanma prosedürü Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması
13 Cerrahi uygulamaya göre pozisyon verme Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması
13 Cerrahi uygulamaya göre pozisyon verme Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Ameliyathanede kullanılan malzemelerin temizliği ve sterilizasyonunu öğrenir Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler
Ameliyat salonunu hazırlamayı ayrıntılı olarak öğrenir Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler
Ameliyat ekibinin nasıl hazırlanacağını öğrenir. Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler
Hastanın cerrahi vakaya hazırlığı konularını kavrar Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler
Cerrahi uygulamaya göre hastaya uygun pozisyon vermeyi öğrenir Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Ameliyathanede kullanılan malzemelerin temizliği ve sterilizasyonunu öğrenir 1 1 2 2 1 2 1 3 5 2 3 2
Ameliyat salonunu hazırlamayı ayrıntılı olarak öğrenir 4 2 2 2 2 2 2 5 2 1 1 2
Ameliyat ekibinin nasıl hazırlanacağını öğrenir. 2 2 2 3 2 1 2 2 5 1 5 2
Hastanın cerrahi vakaya hazırlığı konularını kavrar 1 2 3 2 2 1 2 5 5 1 2 3
Cerrahi uygulamaya göre hastaya uygun pozisyon vermeyi öğrenir 4 4 5 5 5 5 4 4 5 5 5 5