Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Ameliyathane Uygulama II | AMH205 | 3 | 0 + 8 | 8,0 |
Birim Bölüm | AMELİYATHANE HİZMETLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Esma AYDIN Öğr. Gör. Gülsüm AKKUŞ Öğr. Gör. Samet Ramazan KOÇOĞLU |
Ders Veren | Öğr. Gör. Samet Ramazan KOÇOĞLU Öğr. Gör. Esma AYDIN |
Amaç |
Öğrencilerin enfeksiyon bulaş yollarını ve alınabilecek önlemleri öğrenmeleri Ameliyathane süreçlerini bilmesi Ameliyathanede kullanılan malzemeleri tanıması |
Ders İçeriği |
Cerrahi aletlerin temziliği, hastaları ameliyatlara hazırlama, ameliyathaneleri ameliyata hazırlama, hastalara uygun pozisyon verme |
Ders Kaynakları |
Alican F. (2007). Genel Cerrahi. Nobel Tıp Kitabevi. İstanbul
Öğretim elemanı ders notları Akgün, S. (1995). Hastalıklar Bilgisi. Ankara: Hatiboğlu Yayınları Alican F. (2007). Genel Cerrahi. Nobel Tıp Kitabevi. İstanbul. Polat, M., Gülay, M. Ş. (2015). Hastalıklar bilgisi. Ankara: Dünya kitabevi. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Uygulama 1 | 10 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 8 | 14 | 112 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Final | Final | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 216 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 8,47 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Pansuman hazırlama | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması |
2 | Cerrahi aletlerin temizliği | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması |
2 | Cerrahi aletlerin temizliği | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması |
2 | Cerrahi aletlerin temizliği | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması |
5 | Ameliyat salonunun hazırlanması | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması |
5 | Ameliyat salonunun hazırlanması | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması |
7 | Cerrahi enstrümanlar | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması |
8 | Hasta hazırlığı prosedürü | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması |
8 | Hasta hazırlığı prosedürü | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması |
10 | Ameliyat ekibinin hazırlanma prosedürü | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması |
10 | Ameliyat ekibinin hazırlanma prosedürü | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması |
10 | Ameliyat ekibinin hazırlanma prosedürü | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması |
13 | Cerrahi uygulamaya göre pozisyon verme | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması |
13 | Cerrahi uygulamaya göre pozisyon verme | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Ameliyathanede kullanılan malzemelerin temizliği ve sterilizasyonunu öğrenir | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler | |
Ameliyat salonunu hazırlamayı ayrıntılı olarak öğrenir | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler | |
Ameliyat ekibinin nasıl hazırlanacağını öğrenir. | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler | |
Hastanın cerrahi vakaya hazırlığı konularını kavrar | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler | |
Cerrahi uygulamaya göre hastaya uygun pozisyon vermeyi öğrenir | Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ameliyathanede kullanılan malzemelerin temizliği ve sterilizasyonunu öğrenir | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 3 | 5 | 2 | 3 | 2 |
Ameliyat salonunu hazırlamayı ayrıntılı olarak öğrenir | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 5 | 2 | 1 | 1 | 2 |
Ameliyat ekibinin nasıl hazırlanacağını öğrenir. | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 5 | 1 | 5 | 2 |
Hastanın cerrahi vakaya hazırlığı konularını kavrar | 1 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 5 | 5 | 1 | 2 | 3 |
Cerrahi uygulamaya göre hastaya uygun pozisyon vermeyi öğrenir | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |