Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yara İyileşmesi | AMH207 | 3 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | AMELİYATHANE HİZMETLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Esma AYDIN |
Ders Veren | Öğr. Gör. Gülsüm AKKUŞ |
Amaç |
Öğrencilere yara bakımı ile ilgili temel kavramları teorik olarak öğretmektir. |
Ders İçeriği |
Yara bakımı ile ilgili temel kavramlar ve yara bakım uygulamalarını içermektedir. |
Ders Kaynakları |
Kurt Özkaya, N., Alğan, S., Akkaya, H.(2014) Yanıklı Hastanın Değerlendirilmesi ve Tedavi Yaklaşımının Belirlenmesi. Ankara Med J. (4): 170 -175.
Akyolcu, N., Kanan, N.(2015). Yara ve Stoma Bakımı. a-Ankara: Nobel tıp kitapevleri. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 6 | 6 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 89 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,49 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı: Giriş, Amaç ve Öğrenim hedefleri | Ders |
2 | Yara tanımı, sınıflandırılması ve yara iyileşmesi | Ders Problem Çözme |
2 | Yara tanımı, sınıflandırılması ve yara iyileşmesi | Ders Problem Çözme |
4 | Yara değerlendirmesi | Ders |
4 | Yara değerlendirmesi | Ders |
6 | Bası yarası ve bakımı | Ders |
6 | Bası yarası ve bakımı | Ders |
8 | Diyabetik ayak ülserleri ve bakımı | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Diyabetik ayak ülserleri ve bakımı | Ders Tartışmalı Ders |
10 | Vasküler ülserler ve bakımı | Ders |
11 | Yanık yarası ve bakımı | Ders |
12 | Cerrahi yaralar ve bakımı | Ders |
13 | Yara bakımı ve tedavisi | Ders |
13 | Yara bakımı ve tedavisi | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Yara Tanımı, Sınıflandırılması ve Yara İyileşme sürecini açıklayabilir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Yara değerlendirmesi yapabilir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Yara bakımını sağlayabilir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Yara Tanımı, Sınıflandırılması ve Yara İyileşme sürecini açıklayabilir. | 2 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Yara değerlendirmesi yapabilir. | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Yara bakımını sağlayabilir. | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |