| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Yara İyileşmesi | AMH207 | 3 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | AMELİYATHANE HİZMETLERİ |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Merve GÖZTEPE (Yıl: 2025 - 2026) |
| Ders Veren | Öğr. Gör. Dr. Merve GÖZTEPE |
| Amaç |
Öğrencilere yara bakımı ile ilgili temel kavramları teorik olarak öğretmektir. |
| Ders İçeriği |
Yara bakımı ile ilgili temel kavramlar ve yara bakım uygulamalarını içermektedir. |
| Ders Kaynakları |
Kurt Özkaya, N., Alğan, S., Akkaya, H.(2014) Yanıklı Hastanın Değerlendirilmesi ve Tedavi Yaklaşımının Belirlenmesi. Ankara Med J. (4): 170 -175.
Akyolcu, N., Kanan, N.(2015). Yara ve Stoma Bakımı. a-Ankara: Nobel tıp kitapevleri. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ödev (Sunum) | 20 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
100
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 10 | 10 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 6 | 2 | 12 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 6 | 1 | 6 |
| Final | Final | 8 | 1 | 8 |
| Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 10 | 1 | 10 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 74 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,90 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Dersin Tanıtımı: Giriş, Amaç ve Öğrenim hedefleri | Ders |
| 2 | Yara tanımı, sınıflandırılması ve yara iyileşmesi | Ders Problem Çözme |
| 2 | Yara tanımı, sınıflandırılması ve yara iyileşmesi | Ders Problem Çözme |
| 4 | Yara değerlendirmesi | Ders |
| 4 | Yara değerlendirmesi | Ders |
| 6 | Bası yarası ve bakımı | Ders |
| 6 | Bası yarası ve bakımı | Ders |
| 8 | Diyabetik ayak ülserleri ve bakımı | Ders Tartışmalı Ders |
| 8 | Diyabetik ayak ülserleri ve bakımı | Ders Tartışmalı Ders |
| 10 | Vasküler ülserler ve bakımı | Ders |
| 11 | Yanık yarası ve bakımı | Ders |
| 12 | Cerrahi yaralar ve bakımı | Ders |
| 13 | Yara bakımı ve tedavisi | Ders |
| 13 | Yara bakımı ve tedavisi | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Yara Tanımı, Sınıflandırılması ve Yara İyileşme sürecini açıklayabilir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
| Yara değerlendirmesi yapabilir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
| Yara bakımını sağlayabilir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Yara Tanımı, Sınıflandırılması ve Yara İyileşme sürecini açıklayabilir. | 3 | - | 2 | - | - | - | 4 | - | - | - | - | - | 4 | ;
| Yara değerlendirmesi yapabilir. | 3 | - | 2 | - | - | - | 4 | - | - | - | - | - | 4 | ;
| Yara bakımını sağlayabilir. | 3 | - | 2 | - | - | - | 4 | - | - | - | - | - | 4 | ;
| Ortalama Değer | 3 | - | 2 | - | - | - | 4 | - | - | - | - | - | 4 |