Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Halk Sağlığı | AMH204 | 4 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | AMELİYATHANE HİZMETLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Gülsüm AKKUŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin sonunda öğrenci; Halk sağlığı kavramını, sağlığı korumada temel ilkeleri, sağlık hizmetlerinin ve sağlık göstergelerinin neler olduğunu öğrenecek, toplumda görülen önemli sağlık sorunlarında halk sağlığı yaklaşımını kavrayacaktır. |
Ders İçeriği |
Halk Sağlığı Kavramı, Sağlık Hizmetleri /Sağlık Yönetimi, Demografi / Sağlık Göstergeleri, Kronik Hastalıkların Kontrolü, Üreme Sağlığı, Çocuk Sağlığı, Çevre Sağlığı, İş Sağlığı, Bağışıklama, Kazalar ve İlk Yardım Eğitiminin Önemi, Beslenme, Madde Kullanımı |
Ders Kaynakları |
Halk Sağlığı Temel Bilgiler, editörler; Ç. Güler, L. Akın. Ankara: H.Ü. Yayınları, 2006.
Halk Sağlığı Temel Bilgiler, editörler; Ç. Güler, L. Akın. Ankara: H.Ü. Yayınları, 2006. Halk Sağlığı Temel Bilgiler, editörler; Ç. Güler, L. Akın. Ankara: H.Ü. Yayınları, 2006. Maxcy- Rosenau Last Public Health and Preventive Medicine, Fourteenth Edition, 1998, Fifteenth Edition, 2008 Halk Sağlığı Temel Bilgiler, Güler Ç., Akın L., (Ed), 2006, Hacettepe Üniversitesi Yayınları Ankara Halk Sağlığı Temel Bilgiler, editörler; Ç. Güler, L. Akın. Ankara: H.Ü. Yayınları, 2006. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 2,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Temel Halk Sağlığına Giriş, | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü |
1 | Temel Halk Sağlığına Giriş, | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü |
3 | Çocuk ve adölesan sağlığı | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Ders |
4 | Toplumun beslenmesi | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Ders |
11 | Bağışıklama | |
6 | Üreme Sağlığı | |
7 | bulaşıcı hastalıklar | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Ders |
8 | iş sağlığı ve güvenliği | |
9 | Çevre Sağlığı | |
10 | Kadın sağlığı | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Ders |
11 | Aile planlaması | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
12 | Kazalar ve İlk Yardım Eğitiminin Önemi | |
13 | Beslenme | |
14 | Madde Kullanımı |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Halk sağlığı kavramını ve önemini açıklayabilir, | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Toplum sağlığı temel ilkelerini bilebilir | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Türkiye'de ve Dünya'da önemşi sağlık göstergelerini bilir. | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Sağlık yönetiminin ilkelerini tanımlayabilir ve halk sağlığı açısından önemini açıklayabilir | Yazılı Sınav Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Halk sağlığı kavramını ve önemini açıklayabilir, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Toplum sağlığı temel ilkelerini bilebilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Türkiye'de ve Dünya'da önemşi sağlık göstergelerini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Sağlık yönetiminin ilkelerini tanımlayabilir ve halk sağlığı açısından önemini açıklayabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |