Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Halk Sağlığı | AMH204 | 4 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | AMELİYATHANE HİZMETLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Gülsüm AKKUŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin sonunda öğrenci; Halk sağlığı kavramını, sağlığı korumada temel ilkeleri, sağlık hizmetlerinin ve sağlık göstergelerinin neler olduğunu öğrenecek, toplumda görülen önemli sağlık sorunlarında halk sağlığı yaklaşımını kavrayacaktır. |
Ders İçeriği |
Halk Sağlığı Kavramı, Sağlık Hizmetleri /Sağlık Yönetimi, Demografi / Sağlık Göstergeleri, Kronik Hastalıkların Kontrolü, Üreme Sağlığı, Çocuk Sağlığı, Çevre Sağlığı, İş Sağlığı, Bağışıklama, Kazalar ve İlk Yardım Eğitiminin Önemi, Beslenme, Madde Kullanımı |
Ders Kaynakları |
Halk Sağlığı Temel Bilgiler, editörler; Ç. Güler, L. Akın. Ankara: H.Ü. Yayınları, 2006.
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Halk Sağlığı Kavramı | |
2 | Sağlık Hizmetleri /Sağlık Yönetimi | |
3 | Demografi | |
4 | Sağlık Göstergeleri | |
5 | Kronik Hastalıkların Kontrolü | |
6 | Üreme Sağlığı | |
7 | Çocuk Sağlığı | |
9 | Çevre Sağlığı | |
10 | İş Sağlığı | |
11 | Bağışıklama | |
12 | Kazalar ve İlk Yardım Eğitiminin Önemi | |
13 | Beslenme | |
14 | Madde Kullanımı |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Halk sağlığı kavramını ve sağlığı korumada temel ilkeleri açıklar. | |||
Sağlık hizmetlerini tanımlar ve sağlık göstergelerinin neler olduğunu açıklar. | |||
Üreme sağlığı, çocuk sağlığı, çevre sağlığı, toplum beslenmesi, iş sağlığı, bağışıklama, kazalar ve ilk yardım eğitiminin önemi, kronik hastalıkların kontrolü ve madde kullanımı gibi toplumda görülen önemli sağlık konularında halk sağlığı yaklaşımını açıklar. | |||
Tıbbi deontolojinin temel ilkelerini açıklar. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Halk sağlığı kavramını ve sağlığı korumada temel ilkeleri açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Sağlık hizmetlerini tanımlar ve sağlık göstergelerinin neler olduğunu açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Üreme sağlığı, çocuk sağlığı, çevre sağlığı, toplum beslenmesi, iş sağlığı, bağışıklama, kazalar ve ilk yardım eğitiminin önemi, kronik hastalıkların kontrolü ve madde kullanımı gibi toplumda görülen önemli sağlık konularında halk sağlığı yaklaşımını açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tıbbi deontolojinin temel ilkelerini açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |