EN
  • Anasayfa
  • AMH204 Halk Sağlığı (2024 - 2025 / 4. Yarıyıl)
  • EN
AMH204 - Halk Sağlığı
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Halk Sağlığı AMH204 4 2 + 0 2,0 Pdf
Birim Bölüm
AMELİYATHANE HİZMETLERİ
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Gülsüm AKKUŞ
Ders Veren
Amaç

Bu dersin sonunda öğrenci; Halk sağlığı kavramını, sağlığı korumada temel ilkeleri, sağlık hizmetlerinin ve sağlık göstergelerinin neler olduğunu öğrenecek, toplumda görülen önemli sağlık sorunlarında halk sağlığı yaklaşımını kavrayacaktır.

Ders İçeriği

Halk Sağlığı Kavramı, Sağlık Hizmetleri /Sağlık Yönetimi, Demografi / Sağlık Göstergeleri, Kronik Hastalıkların Kontrolü, Üreme Sağlığı, Çocuk Sağlığı, Çevre Sağlığı, İş Sağlığı, Bağışıklama, Kazalar ve İlk Yardım Eğitiminin Önemi, Beslenme, Madde Kullanımı

Ders Kaynakları Halk Sağlığı Temel Bilgiler, editörler; Ç. Güler, L. Akın. Ankara: H.Ü. Yayınları, 2006.
Halk Sağlığı Temel Bilgiler, editörler; Ç. Güler, L. Akın. Ankara: H.Ü. Yayınları, 2006.
Halk Sağlığı Temel Bilgiler, editörler; Ç. Güler, L. Akın. Ankara: H.Ü. Yayınları, 2006.
Maxcy- Rosenau Last Public Health and Preventive Medicine, Fourteenth Edition, 1998, Fifteenth Edition, 2008
Halk Sağlığı Temel Bilgiler, Güler Ç., Akın L., (Ed), 2006, Hacettepe Üniversitesi Yayınları Ankara
Halk Sağlığı Temel Bilgiler, editörler; Ç. Güler, L. Akın. Ankara: H.Ü. Yayınları, 2006.
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS 2,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Temel Halk Sağlığına Giriş, Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü
1 Temel Halk Sağlığına Giriş, Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü
3 Çocuk ve adölesan sağlığı Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Ders
4 Toplumun beslenmesi Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Ders
11 Bağışıklama
6 Üreme Sağlığı
7 bulaşıcı hastalıklar Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Ders
8 iş sağlığı ve güvenliği
9 Çevre Sağlığı
10 Kadın sağlığı Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Ders
11 Aile planlaması Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim
12 Kazalar ve İlk Yardım Eğitiminin Önemi
13 Beslenme
14 Madde Kullanımı
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Halk sağlığı kavramını ve önemini açıklayabilir, Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Toplum sağlığı temel ilkelerini bilebilir Yazılı Sınav Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Türkiye'de ve Dünya'da önemşi sağlık göstergelerini bilir. Yazılı Sınav Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Sağlık yönetiminin ilkelerini tanımlayabilir ve halk sağlığı açısından önemini açıklayabilir Yazılı Sınav Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Benzetim Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Halk sağlığı kavramını ve önemini açıklayabilir, - - - - - - - - - - - -
Toplum sağlığı temel ilkelerini bilebilir - - - - - - - - - - - -
Türkiye'de ve Dünya'da önemşi sağlık göstergelerini bilir. - - - - - - - - - - - -
Sağlık yönetiminin ilkelerini tanımlayabilir ve halk sağlığı açısından önemini açıklayabilir - - - - - - - - - - - -
Ortalama Değer - - - - - - - - - - - -