Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Satranç | AMH218 | 4 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | AMELİYATHANE HİZMETLERİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Esma AYDIN |
Ders Veren | |
Amaç |
Satranç Branşını tanıtmak Temel Satranç Bilgisine sahip olunmasını sağlamak Teori olarak Satrancı ele almak Satrancın faydalarını kişiye tanıtmak Satranç eğitmenliği hakkındaki ilkeleri kavratmak |
Ders İçeriği |
Satranç Tanımı Tarihsel Gelişimi Dünya ve Türkiye’de Satranç Zihinsel Antrenman Nedir? Zihinsel Antrenmanın faydaları Satranç Materyalleri , Taşların Dizilimi ve Kare Adları Kale, Fil ve Vezir Taşları hareketleri ,alışları ve özellikleri Şah,At ve Piyon Taşları hareketleri ,alışları ve özellikleri Özel satranç hamlelerinden ROK ve Terfi Kavramları Geçerken alma ve Notasyon yazımı Taş isteme ve tehdit kavramlar Şah çekme durumunun incelenmesi Pat ve Mat Basit Mat motifleri Taktik ve Stratejik Satranç Terimleri ve Örnekleri Temel Oyun Sonu Bilgileri, Temel Açılış Bilgileri, Temel Oyun Ortası Bilgileri Satranç Teorilerinden Örnekler |
Ders Kaynakları |
Kulaç, O. (2019). Başlangıç Düzeyi Satranç Kaynak Kitabı. Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Satranç Tanımı, Satrancın Tarihsel Gelişimi | Ders |
2 | Dünya ve Türkiye’de Satranç Zihinsel Antrenman Nedir? | Ders |
3 | Zihinsel Antrenmanın faydaları | Ders |
4 | Satranç Materyalleri , Taşların Dizilimi ve Kare Adları | Ders Gösterim Grup Çalışması |
5 | Kale, Fil ve Vezir Taşları hareketleri ,alışları ve özellikleri | Ders Gösterim Grup Çalışması |
6 | Şah, At ve Piyon Taşları hareketleri ,alışları ve özellikleri | Ders Gösterim Grup Çalışması |
7 | Özel satranç hamlelerinden ROK ve Terfi Kavramları | Gösterim Grup Çalışması |
8 | Geçerken alma ve Notasyon yazımı- Ara Sınav | Grup Çalışması |
9 | Taş isteme ve tehdit kavramlar | Ders |
10 | Şah çekme durumunun incelenmesi Pat ve Mat | Ders |
11 | Basit Mat motifleri Taktik ve Stratejik Satranç Terimleri ve Örnekleri | Gösterim |
12 | Temel Oyun Sonu Bilgileri, Temel Açılış Bilgileri, Temel Oyun Ortası Bilgileri | Ders Gösterim |
13 | Satranç Teorilerinden Örnekler | Ders Gösterim |
14 | Çocuklara satranç nasıl öğretilmelidir? Final | Ders Tartışmalı Ders Rol Yapma / Drama Gösterim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Satranç branşını tanır. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Satrançla ilgili temel bilgileri öğrenir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Planlama becerisi gelişir. | Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler | |
Süreç ve seçenekleri değerlendirme becerisi gelişir. | Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler | |
Odaklanma ve gözünde canlandırma yeteneği gelişir. | Ders Problem Çözme Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | |
Kuvvetli analiz yapabilir | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Kuramsal ve ileri düşünme becerisi oluşur, sistemli olmayı geliştirir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Önerilen çözümleri savunur. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Bilgi ve beceri düzeylerinin farkında olur. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
İşlevsel ve taktiksel düzeyde karar almayı sağlar. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Diğer alanlarda (örneğin, turizm, halkla ilişkiler, özel eğitim gibi) çalışabilme yeteneği kazanır. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Satranç branşını tanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Satrançla ilgili temel bilgileri öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Planlama becerisi gelişir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Süreç ve seçenekleri değerlendirme becerisi gelişir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Odaklanma ve gözünde canlandırma yeteneği gelişir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kuvvetli analiz yapabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kuramsal ve ileri düşünme becerisi oluşur, sistemli olmayı geliştirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Önerilen çözümleri savunur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bilgi ve beceri düzeylerinin farkında olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İşlevsel ve taktiksel düzeyde karar almayı sağlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Diğer alanlarda (örneğin, turizm, halkla ilişkiler, özel eğitim gibi) çalışabilme yeteneği kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |