Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Toprak-Bitki-Atmosfer Sisteminde Su ve Enerji Dengesi | BSM5002 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | BİYOSİSTEM MÜHENDİSLİĞİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hüseyin Tevfik GÜLTAŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Toprak-Bitki- Atmosfer sistemi içerisinde su ve enerjinin nasıl bir biçimde davrandığının nedenleri ile ortaya konulması |
Ders İçeriği |
Toprak-Bitki- Atmosfer sistemi içerisinde su ve enerji |
Ders Kaynakları |
Allen et al., 2006. Crop Evapotranspiration. FAO Irrigation and Drainage Paper, FAO 56.
L.S. Pereira, P. Paredes, N. Jovanovic, 2020. Soil water balance models for determining crop water and irrigation requirements and irrigation scheduling focusing on the FAO56 method and the dual Kc approach, Agricultural Water Management, 241: 106357. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Toprak-Bitki-Atmosfer ilişkilerinin nasıl meydana geldiğinin genel değerlendirilmesi | Ders |
2 | Evapotranspirasyon sürecinin dinamikleri | Ders |
3 | Evapotranspirasyonu etkileyen faktörler | Ders |
4 | Referens Evapotranspirasyon (ETo)-I | |
5 | Referens Evapotranspirasyon (ETo)-II | Ders |
6 | Evapotranspirasyon belirlenmesinde meteorolojik faktörler | Ders |
7 | Bitki katsayısı | Ders |
8 | Ara Sınav | Ders |
7 | Bitki katsayısı | Ders |
10 | ET'nin doğal olmayan koşullar için hesaplanması | Ders |
11 | ET'nin doğal koşullar için hesaplanması | Ders |
12 | Enerji dengesi | Ders |
13 | Toprak su bütçesi | Ders |
13 | Değişik uygulama koşullarında evapotranspirasyon | Ders |
14 | Dersin genel değerlendirilmesi | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bitki su tüketimi kavramınının nasıl kullanılması gerektiğini öğrenmek | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Bitki su tüketiminin sulama sistemleri üzerinde nasıl etki ettiğini ve nasıl kullanılması gerektiğini kavramak | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Enerji dengesi ve bitki su tüketiminin içeriği hakkında bilgi sahibi olmak ve uygulamada kullanabilmek | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bitki su tüketimi kavramınının nasıl kullanılması gerektiğini öğrenmek | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 |
Bitki su tüketiminin sulama sistemleri üzerinde nasıl etki ettiğini ve nasıl kullanılması gerektiğini kavramak | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 |
Enerji dengesi ve bitki su tüketiminin içeriği hakkında bilgi sahibi olmak ve uygulamada kullanabilmek | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 |