Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yüzey Sulama Sistemleri Planlaması | BSM5003 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | BİYOSİSTEM MÜHENDİSLİĞİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Murat KARAER |
Ders Veren | |
Amaç |
Sulamanın tarımsal üretimdeki öneminden hareketle, yüzey sulama sistemlerinin tasarımı için gereksinim duyulan temel konular hakkında öğrencilere bilgi sahibi yapmaktır |
Ders İçeriği |
Sulamanın tanımı, önemi ve tarihçesi, Türkiye’de toprak ve su kaynakları potansiyeli, toprakların sulanabilirlik durumu, sulama suyunun sağlandığı kaynaklar, toprak-su ve bitki ilişkileri, inflitrasyon, Bitki su tüketimi, sulama sistemlerinin planlama ilkeleri, açık kanalların planlanması, sulama programı ve sulama sistemleri, su dağıtım şekilleri, sulama sularının niteliği ve sınıflandırılması, sulama yöntemleri, drenaj. |
Ders Kaynakları |
Sulama sistemlerinin tasarımı, Prof. Dr. Osman Yıldırım
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 7 | 21 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 3 | 5 | 15 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 182 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,14 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sulamanın tanımı ve önemi, sulamanın yararları, sulamanın tarihçesi, Dünya ve Türkiye’ de sulama, sulama yöntemi, sulama sistemi | |
2 | Sulama sistemlerinin işletilmesi yöntemleri | |
3 | Toprak-bitki-su ilişkileri | |
4 | Toprağım su alma özellikleri | |
5 | Sulama yöntemleri; uygun sulama yönteminin seçilmesi, salma sulama yöntemi, göllendirme sulama yöntemi, uzun tava sulama yöntemi, karık sulama yöntemi | |
6 | Salma sulama yöntemi | |
7 | Salma sulama sistemlerinin tasarımı | |
8 | Tava sulama yöntemi | |
9 | Tava sulama sistemlerinin tasarımı | |
10 | Uzun tava sulama yöntemi | |
11 | Uzun tava sulama sisteminin tasarımı | |
12 | Karık sulama yöntemi | |
13 | Karık sulama sisteminin tasarımı | |
14 | Yüzey sulama sistemlerini tasarımı ile ilgili çalışma problemleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sulamanın tarımdaki önemini kavrayabilme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sulama yönünden toprak, bitki ve su arasındaki ilişkileri açıklayabilme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sulama yöntem ve sistemleri arasındaki farklılıkları açıklayabilme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Yüzey sulama sistemlerinin tasarımını gerçekleştirmek için gerekli olan temel konular hakkında bilgi sahibi olabilme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Yüzey sulama sistemlerinin tasarımını yaparak uygulamaya geçirebilme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sulamanın tarımdaki önemini kavrayabilme | 5 | 5 | 4 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 |
Sulama yönünden toprak, bitki ve su arasındaki ilişkileri açıklayabilme | 5 | 5 | 4 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 |
Sulama yöntem ve sistemleri arasındaki farklılıkları açıklayabilme | 5 | 5 | 3 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 |
Yüzey sulama sistemlerinin tasarımını gerçekleştirmek için gerekli olan temel konular hakkında bilgi sahibi olabilme | 5 | 3 | 4 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 |
Yüzey sulama sistemlerinin tasarımını yaparak uygulamaya geçirebilme | 5 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 |