| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Yüzey Sulama Sistemleri Planlaması | BSM5003 | 3 + 0 | 7,5 |
| Birim Bölüm | BİYOSİSTEM MÜHENDİSLİĞİ - YL |
| Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Murat KARAER (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Sulamanın tarımsal üretimdeki öneminden hareketle, yüzey sulama sistemlerinin tasarımı için gereksinim duyulan temel konular hakkında öğrencilere bilgi sahibi yapmaktır |
| Ders İçeriği |
Sulamanın tanımı, önemi ve tarihçesi, Türkiye’de toprak ve su kaynakları potansiyeli, toprakların sulanabilirlik durumu, sulama suyunun sağlandığı kaynaklar, toprak-su ve bitki ilişkileri, inflitrasyon, Bitki su tüketimi, sulama sistemlerinin planlama ilkeleri, açık kanalların planlanması, sulama programı ve sulama sistemleri, su dağıtım şekilleri, sulama sularının niteliği ve sınıflandırılması, sulama yöntemleri, drenaj. |
| Ders Kaynakları |
Sulama sistemlerinin tasarımı, Prof. Dr. Osman Yıldırım
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
| Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 7 | 21 |
| Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 3 | 5 | 15 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 14 | 42 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 2 | 1 | 2 |
| Final | Final | 2 | 1 | 2 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 182 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,14 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Sulamanın tanımı ve önemi, sulamanın yararları, sulamanın tarihçesi, Dünya ve Türkiye’ de sulama, sulama yöntemi, sulama sistemi | |
| 2 | Sulama sistemlerinin işletilmesi yöntemleri | |
| 3 | Toprak-bitki-su ilişkileri | |
| 4 | Toprağım su alma özellikleri | |
| 5 | Sulama yöntemleri; uygun sulama yönteminin seçilmesi, salma sulama yöntemi, göllendirme sulama yöntemi, uzun tava sulama yöntemi, karık sulama yöntemi | |
| 6 | Salma sulama yöntemi | |
| 7 | Salma sulama sistemlerinin tasarımı | |
| 8 | Tava sulama yöntemi | |
| 9 | Tava sulama sistemlerinin tasarımı | |
| 10 | Uzun tava sulama yöntemi | |
| 11 | Uzun tava sulama sisteminin tasarımı | |
| 12 | Karık sulama yöntemi | |
| 13 | Karık sulama sisteminin tasarımı | |
| 14 | Yüzey sulama sistemlerini tasarımı ile ilgili çalışma problemleri |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Sulamanın tarımdaki önemini kavrayabilme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Sulama yönünden toprak, bitki ve su arasındaki ilişkileri açıklayabilme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Sulama yöntem ve sistemleri arasındaki farklılıkları açıklayabilme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Yüzey sulama sistemlerinin tasarımını gerçekleştirmek için gerekli olan temel konular hakkında bilgi sahibi olabilme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Yüzey sulama sistemlerinin tasarımını yaparak uygulamaya geçirebilme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Sulamanın tarımdaki önemini kavrayabilme | 5 | 5 | 4 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | ;
| Sulama yönünden toprak, bitki ve su arasındaki ilişkileri açıklayabilme | 5 | 5 | 4 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | ;
| Sulama yöntem ve sistemleri arasındaki farklılıkları açıklayabilme | 5 | 5 | 3 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | ;
| Yüzey sulama sistemlerinin tasarımını gerçekleştirmek için gerekli olan temel konular hakkında bilgi sahibi olabilme | 5 | 3 | 4 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | ;
| Yüzey sulama sistemlerinin tasarımını yaparak uygulamaya geçirebilme | 5 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 4,2 | 3,6 | 2 | 3 | 1,4 | 1,4 | 1 | 1 | 1 | 2,4 |